Wednesday, February 10, 2010

OM KÄRLEKEN TILL BROKIGT PORSLIN OCH BLOMMOR

Liten kanna.Kanske att ha mjölken i,till kaffebrödet när man får gäster.
Även liten matchande skål.Nötter,chokladpraliner,eller halstabletter.

Kan inte ta ögonen från denna gudomliga lilla kopp.


Denna kanna älskar jag.Inga blommor på,men skönt asiatiskt.
Man kan fylla den både med svalkande saft eller varför inte grönt is-te om sommaren.

Blommor och färger.Runda bågar,vågor som svajar.Symmetri och osymmetri.
Brokiga mönster.Skevt och opassande.Charmigt!
Prickar,duttar och detaljer.Bräckligt och stabilt,mot min hallonröda vägg.
Jag älskar allt som har med porslin att göra.Helst second hand förstås.
Jag och Lughán fynd shoppade idag.Gick och smekte nötta ting.
Jag älskar second hand.Tycker om saker som andra människor ägt.Sakerna får mera liv då,en egen historia.Alls inte äckligt som många andra kanske tycker,bara tjusigt.
Sniffa bara lite på plagget!
Luktar det svett?Bye,bye.Luktar det bara lite konstig parfym från fjärran land och kostar en spottstyver?
fine!
Köp!
Och nu är det min tur att ta över historia-stafetten,i min ägo.
Jag ska vårda de ömt!


No comments:

Post a Comment