Friday, February 5, 2010

MORGONSTUND


Jag och Lughán tassade upp kring sju-tiden imorse för att inte väcka Tom.Det ligger alltid något morgon-heligt i luften när man går upp med ett litet barn.
Heligt är dock inte vädret.Jag vet inte vad det är för prövning vi måste gå igenom för tillfället,för jag har aldrig sett maken till ruskväder.Färgen grå har fått en helt ny innebörd.

Dricker en kopp kaffe och funderar över dagens bestyr.Huset ser skeppsbrutet ut för tillfället med all bråte(läs;Kläder Nora Aldén slänger på golvet)som ligger och skräpar överallt.Någorlunda städat skulle vara fint att ha när mamma kommer.Så att hon ser att jag är självständig och vuxen haha.Skämt åsido så borde jag verkligen ta tag i detta med att strukturera upp mitt liv mer.Skapa struktur och ordning runt omkring mig.Det kommer bli extra viktigt när Lughán lärt sig krypa.

Tog mig iväg till gymmet igår kväll och är ganska stolt över det.Tom kom hem runt sex-tiden och då hade jag förberett middagen;Lax med potatis,sparris och vitvinssås.När vi hade ätit var hela familjen rödmosiga av trötthet,och jag kände mest för att krypa upp i soffan och titta på tv.Men jag Gick till Gymmet!Kändes super efteråt.Körde riktigt slut på benen vilket känns idag.

Är trött idag.Väldigt trött.Men jag känner ro också.Och hopp.Det är inte alltid man vaknar med en varm känsla av hopp och tillit i bröstet trots att det mesta i livet är alldeles upp och ner.

Tror att jag är på rätt väg.Måste våga släppa taget och bara låta livet hända.
Har insett att planering inte går längre.

1 comment:

  1. det kommer ordna sig med strukturen och ordningen. du kommer märka precis vad du kan ha på golvet och inte. jag har tex kläder på golvet men har börjat plocka upp okokta makaroner även från andras köksgolv. nämen. öh. fast det vore förstås lite fint att kunna ha städat. Sen doris lärt sig krypa har liksom ALLT hon når hamnat på golvet, det där med struktur är nog bara att glömma tänker jag...

    ReplyDelete