Friday, February 19, 2010

SIESTA

Efter lunch somnade jag och Lughán i stora sängen och blev kvar där en god stund,hela 1,5 timmar!Känns skönt så här efteråt,men när jag precis hade vaknat kände jag mig helt död av trötthet.Sminket var utsmetat överallt,ryggen värkte och håret stod på ända.Men det var SÅ mysigt att sova med Lughán.Det är det alltid :-)

För att vakna till lite gick vi ut på en mini-promenad till affären för att inhandla lite fredagsmys.I mitt fall blev det en Cosmopolitan-tidning och brieost!Eftersom att man inte kan äta brieost under graviditeten så är jag så himla sugen på det nu.Det är inte först på listan då vi vecko-handlar mat,då det är lite dyrare än vanlig ost.men jag brukar lyxa till det med det någon gång i månaden.lite busigt är det då jag borde hålla hårt hårt på pengarna om flytten blir av,men äsch,det handlar ju om max.20 kronor.

Nog pratat om pengar,Det blir så tråkigt om man måste älta det hela tiden :-).

Fick min önskan om sol i uppfyllelse,lycka!Fast det är KALLT ute fortfarande,så stora tjock jackan blev det i alla fall.Så länge det är sol är jag nöjd.Skönt med lite frisk kyla i luften tycker jag.Det doftar så gott om kläderna när man kommit in igen och mysigt med röda äpplen till kinder på Lughán!

Nu är det snart dags för Lugháns mellanmåls-flaska.Han pillar mig på tårna för att få uppmärksamhet,sötnos!

Puss så länge!

No comments:

Post a Comment