Friday, February 19, 2010

'FREDAGSMYS'

Mitt fredagsmys :-)

Världens tröttaste mamma försöker att le haha!

Tom kom hem för en stund sedan och gick och la sig direkt.Även Lughán sover en stund igen.Tom har gjort jätteilla sitt vänstra pekfinger på jobbet idag:-( Tycker så synd om honom!
Han var jättetrött såklart efter nattens bravader med illamående och skrikande bebis,så han tänkte sig inte riktigt för när han skulle dra igen 'gliddörren' på sin van.Han fick fingret emellan och mosade det totalt.Han sa att han inte kände något i början för chocken,kan tänka mig att adrenalinet gick på högvarv.Smärtan kom när han satte sig vid ratten igen,Såret är djupt men ser bättre ut efter att han tvättade det och plåstrade om det.Stackars Tom,han mår så dåligt av allt som har med blod och nålar att göra.Han var jätteduktig när jag låg på sjukhus efter Lughán föddes.Då var det först kejsarsnittet och sedan stack de nålar i mig flera gånger om dagen i tre veckor,och varje gång de gjorde det blev Tom alldeles vit och började skaka och svettas.
Såå skönt att han lyckades köra hem utan att svimma framför ratten.

Så det blir nog jag som får ta Lughán i natt och Tom får ta igen sig i gästrummet.Känns alltid jobbigt att sova utan honom,men det är värt det bara han får lite välbehövd sömn.Och jag måste bada mig själv ock L senare!Busy Friday!Och är så trött även jag.Men nu är det slut på gnället ;-)

Nu ska jag ta mig en bit brieost och laga mat!

Hoppas att ni får en UNDERBAR kväll med mycket mys♥Kärlek.

No comments:

Post a Comment