Tuesday, February 9, 2010

ÄLSKADE TOM

Älskade Tom kom hem vid lunch och räddade mig en smula.Tom är suverän på att få bråkiga barn att somna.När jag försöker få Lughán att somna i sin säng dagtid,doftar han mjölken och skriker huvudet av sig.
Jag lagade snabblunch till Tom,champinjoner,vitlök och pesto i gräddsås med pasta.Smakade en liten smakbit även jag,svindlande gott.Tänk att det faktiskt inte är så svårt att laga mat ibland.Rena smaker och kryddor som champinjoner och vitlök kan göra under.Och grädde!Leve grädden!

Sitter nu stilla med monitorn bredvid mig så att jag hör Lugháns rörelser,samt en kopp kaffe med en skvätt GRÄDDE!!! i.Ekologisk förstås.Både kaffet och grädden.

Jag älskar att hantera ekologiska råvaror.Grönsaker fulla av liv och kraft.
Får mig att tänka på våren och se ljuset i slutet av tunneln,för så känns verkligen denna årstid ibland.Som ett evigt mörker.

Borde passa på att städa nu när trollungen sussar en stund,men istället känner jag mest för att kura ihop varm i soffan och blunda en stund.En stilla mys-meditation innan Lughán och Livet vaknar igen.

Vi ska titta på ett hus att hyra i helgen.På landet.Vägen till ett utflyttande på landet är lång,men någonstans ska man ju börja.Känna in atmosfären och så.

Jag var på gymmet igår,har aldrig sett på maken till fullt hus!Varenda maskin var upptagen och i muskel-spännar-hörnan kryllade knuttarna.Det var en konstig syn.Helt sjukt egentligen.Förr i tiden,inte allt för längesedan,var motion en naturlig del av vardagen.Man vandrade i natur och lekte.Om man bor i stora staden idag får man trängas som djur i bur i ett litet s.k.a stadsgym,springandes på maskiner.Och kalorimätaren som tickar.

Nu råkar det vara av rena hälsoskäl jag måste ta mig dit.Stärka den dåliga axeln och muskulaturen i nedre delen av magen sedan operationen.Och visst är det spännande rent erfarenhetsmässigt att kolla in hur detta gym-fenomen fungerar,men huuuh det är verkligen långt ifrån all slags harmoni.

Hoppas att Ni alla ser kärleken därute som finns och faktiskt genomströmmar allt om man kisar riktigt noga.Själv måste jag snabba mig att dricka upp min svalnande kopp,då jag hör hur det rör sig uppe i barnkammaren!

Ljus till Världen

No comments:

Post a Comment