Thursday, November 19, 2009

-Tomorrow I'll be gone!-





Oooh jag är lite nervös.Imorgon far jag,Lughán och Tom ner till södra England,Devon närmare bestämt,för att hälsa på Lughán gammel-mormor.Alltså Toms mormor.Det ska bli fint!Hon har inte träffat Lughán än,så det ska bli underbart att se dem träffas,Jag ser verkligen fram emot det.Känner att även jag är i behov av att bli lite omhuldrad av en moder/mormoders-figur.Vill ha någon som bäddar in mig i sängen,läser gdnatt saga och pussar min panna godnatt.
Nu är det jag som ska va mamma.Konstigt.Känner mig lite som om jag kommer att vara på rymmen.Graviditeten var lång och tärande,förlossningen lika så och jag känner att det var år och dagar sedan jag reste någonstans och upplevde något anat än Leeds gråa ansikte.Jag har hört att Devon är utsökt vackert,trots regn och höstrusk.
Imorgon relativt tidigt bär det av.Tom min prins röjer undan allt bråte i huset med världens hast.Han är så rysligt effektiv,jag bara sitter där i soffan som en mjölsäck.Huu och buu för min ofina passivitet.Min energi är verkligen puts väck och jag önskar att orken skulle orka infinna sig bums!Vill ju leva mitt liv någorlunda piggelin.
Jag vet inte hur det kommer att bli med bloggandet medans jag är borta,får se om jag får tillgång till dator eller ej.Om jag finner dator och tid kommer jag att försöka ladda upp lite bilder.Jag kommer även försöka skriva dagbok som jag kan uppdatera här sedan.
Jag är en dålig bloggerska,skyller på tröttheten.
men det låter patetiskt för jag har knappt några läsare alls,men det ger mig verkligen något.jag skulle vilja rekommendera alla människor att skriva blogg,trots att ingen läser.
Det är så fint att se tillbaka på och läsa om saker man kanske nästan glömt.Det är som en alldeles egen liten blogg-burk som man kan öppna närhelst man vill.Underbart!

Idag åkte Tom till sin gudfar Phil som har en bilverkstad för att fixa vanen.Medans han var borta bakade jag morotskaka och till middag lagade jag köttfärslimpa med kokta morötter,potatis,brunsås och tranbärs-sylt!
Jag kände mig mycket huslig!Så mysigt.

Jag har kommit på vad jag vill göra.jag vill skapa ett hem.Jag har tänkt och klurat på hur jag ska få tiden att kännas meningsfull och fin nu när man är hemma-gående med bebis och alla andra lever rövare.
Så jag tänkte helt enkelt skapa mina drömmars hem!
Ja alltså,jag har ju inte några pengar,men detta är ett projekt,och med projekt skall man hava tålamod.
Jag vill lära mig laga mat,baka sy och brodera.Göra utflykter med Lughán och hitta på fina kreativa saker.Klistra in photon i album och måla.
Skapa ett hushåll av värme.

Detta må låta simpelt,fast för mig är det stort.Uppskattning av vardagen.

Vill skapa det liv jag vill leva och de relationer jag vill ha.

!!!!You are what you think!!!!

Jag hade hjärtans gärna lagt in ett par foton på maten jag lagat om jag intee hade varit så glömsk!
Så jag lägger istället in ett par bilder från en alldeles nyfödd liten Lughán för fyra månader.
Lycka!

Tills vi hör igen,all kärlek!

2 comments:

  1. oh kära du! det låter precis som det jag håller på å finular på! vi MÅSTE ses! vi har så mkt att prata om. längtar efter dig. min kära vän.
    å jag läser din blogg varje dag. det kan hända att jag kollar flera ggr om dan för å se om du skrivit ngt nytt. du är fan flitig kvinna!
    hälsa lughan.hälsa dig själv.
    LOVELOVELOVE:
    Eder Maja

    ReplyDelete