Friday, November 13, 2009

-Today!-

Godmorgon,eller godförmiddag eller det är kanske rentav efter middagstid hemma i Svedala!?

Hej iallafall!

Natten har varit orolig.Lughán ville aldrig somna igårkväll,och när han väl somnade gnydde han i sömnen och vaknade till ideligen.
Nu ligger han för tillfället i sin vagga och snarkar samt smågråter om vartannat.Undrar vad som händer i hans lilla dröm-land.
Jag är TRÖTT med många utropstecken.Fruktansvärt trött.
Att bli förälder är som att vandra rakt in i ett töcken av sömn-piller-feeling.
lever på hoppet att detta en dag ska förändras,fast jag tror knappt det.På sin höjd kanske man vänjer sig.

Jag saknar Sverige mycket för tillfället.Åker dit till jul och det blir skönt.
Igår var vi på waldorf-förskolan här i Leeds med Lughán.De har en bebisgrupp på torsdagar som vi går till när vi har tid.Det är så fint.
Vi målade,vikte och klistrade höstiga små lanternor som vi satte levande ljus i och bakade bröd.
Idag är det dags för alla barnen att gå på lanterna-promenad med sina små lyktor vid fyra-snåret.Jag och Tom funderar på att pallra oss dit.
Lughán kan ju inte precis delta men det är ju bland det finaste som finns.
Små barn som går med tända lyktor i mörkret på led och sjunger.Åh!
Det lyser upp hela mig inifrån och gör detta mörker mera vänligt.

Sedan öppnar den stora julmarknaden i stan.Pixie Geldof ska tända julbelysningen i hela staden,det blir invigninsfest,så det ska bli kul!Dit ska vi nog också pallra oss idag och äta tyska korvar på marknaden.

Fast ingenting är bestämt än.Får se hur Tom känner sig och så.

We'll see!

No comments:

Post a Comment