Wednesday, November 18, 2009

-Stillhet!-

Mina underbara pojkar sitter bredvid mig i soffan och snusar stilla.Jag tror nog att Tom mest har slutit sina ögon,men Lugháns lilla ansikte lyser rött och gott av sömnens och pappas värme.Lilla knyttet.De är så himla fina och jag är så stolt.Ikväll tänkte jag vara huslig och laga klassisk lasagne och baka morotskaka,om jag finner orken.Men först behöver jag ta en sväng till 'Mothercare för att lämna tillbaka ett par kläder jag köpte till Lughán men som satt så illa.Ibland undrar jag vem som designar barnkläderna i England.Rysligt obekvämt är det mesta och i ett alltför hårt och stelt material.Idag har Tom mest meckat med den nya vanen och jag har tagit hand om stink-Olle.För stinker det gör han verkligen.Han har inte bajsat på hela dagen och ut ifrån den söta rumpan sipprar tysta små stinkbomber.Dusch ikväll,min unga herre!
Jag tänkte lägga in en bild på Toms nya(gamla skrutt) van,men det får bli senare för mörkret har fallit och det är så himla SVART ute att hälften kunde räcka.Så otroligt osugen man blir på att vandra ute i det mörkret och kylan.Det har inte blivit någon promenad för mig idag,känner mig lite som en 'bad mama' borde ta tag och orka mer menar jag.
jaja.Better luck,next time.
Nu vaknar Lughán till lite i Toms knä,fast han sluter ögonen igen gång på gång och ler för sig själv i sömnen.Så vacker han är.Ögonen,munnen.Den lilla näsan och de mörka ögonfransarna.De långa fingrarna och den fjuniga hjässan.
Vacker så Väldigt Vacker- min son.

No comments:

Post a Comment