Wednesday, November 18, 2009

-En ny dag!-

Vilken kväll och vilken natt det var igår!
Jag är helt slut.
Lughán vägrade att somna och Toms nyinköpta van gick sönder på vägen hem.Inte alltför lyckat alltså.Där stod min stackars partner i ösregnet och kylan med ett van som var sönder.
Bärgningsbil kom och vid tre-tiden på natten kom han äntligen hem.

Lill-gubben fick slutligen lite sömn efter mycket skrik,
Jag fick tillslut lägga honom på mage och då fick han ro.
Jag lät honom ligga en stund innan jag tog upp honom,och då var han så trött att han inte
vaknade när jag bar upp honom till stora sängen.
Jag låg klarvaken och väntade tills en trött Tom raglade in i rummet.

Jag är verkligen trött efter dagarna som har gått.
Att vara helt ensam med Lughán utan att träffa en enda människa är tärande,både för honom och mig.
Jag tror att det är viktigt att bryta energier.Han behöver någon annan människa runt honom att hålla honom ett slag.

Vi gjorde inte så mycket jag och Lughán igår.
Vi gick på en promenad,bakade äppelpaj och åt pizza.Eller jag åt pizza och Lughán tittade hungrigt på.
Jag målade lite,fast inte så mycket eftersom att Lughán krävde sin dos uppmärksamhet.
Sedan lagade jag lite mat på kvällen åt Tom,det var inna jag fick veta att han skulle bli otroligt sen.

Idag har jag inga planer riktigt,Lughán är ett vilddjur.
Så jag ska ta hand om vilddjuret.


No comments:

Post a Comment