Friday, November 6, 2009

-Tonight is not the night!-


Det har varit ett par stressiga dagar som jag nu äntligen har lagt bakom mig.Tom har jobbat och Lughán har varit riktigt krävande,fast underbar ändå.
Han sover inget om dagarna skruttenNästan aldrig får han ro.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Ibland kan det hända att jag promenerar i två timmar
med honom i barnvagnen.
Trots att han är så trött så att ögonen slokar och armar och ben är likt spagetti,
somnar han ändå inte.Envis som en liten gris är han.
Mest sover han efter att han har ammat,mot mitt nakna bröst.
Där är det varmt och gott anar jag.
Det är mysigt och så,men jag får ju aldrig ett break.
Idag gjorde jag ett försök att gå och lägga mig tillsammans med honom,
jag var ju trots allt också helt slut.
Med släckt lampa satt vi i värmen under täcket och han fick amma sig mätt.
Efter en halvtimme eller så somnade han faktiskt.
Men vi blev abrupt väckta efter en kvart av Toms pappa som
hade använt extranycklarna för att komma in.
Han skrek och stöka så Lughán blev alldeles till sig och sömnigt började gråta.
Suck!
Tack för det liksom.
Så det var bara för mig att gå upp igen och fortsätta dagen utan någon större vila.

Jag gick till Dr.Boonin imorse.Sedan jag började med mini-piller för två månader sedan har jag haft
så väldigt ont i livmodern.
Han trodde dock inte det var någon fara.
"Bajsar du som vanligt"?-frågade han.
"Ja"- svarade jag.
Sen höll han en lektion i biologi om hur ett barn blir till och hur en kvinnas menscykel fungerar.
och där satt jag med ett barn i knät.
Han kändes lite gammaldags.

Jag fick även en remiss till ultraljud av min axel.
Den onda axeln som gör ondare än ondast som gör att jag knappt kan bära mitt barn.

Hurra vilka framsteg!

Godnatt


No comments:

Post a Comment