Sunday, November 15, 2009

-Söndagsro samt lite prat och bilder från gårdagen!-

Gott med lite tysk öl.


Inne i det ljuvliga öltältet.Det var så fint med belysningen.


Godis!Goda sura remmar!Jag köpte en suris-rem med hallonsmak.

Söta små tovade bebis-tofflor.Blev så pysselsugen (och köp-sugen)!


Idag är det söndag och vi har inget planerat.Världens slappaste dag.
Gårdagen var underbar på många sätt.
Vi åkte till julmarknaden i stan,det var den mest sagolika upplevelsen i världen,jag blev ett litet barn på nytt.
Det blev inte många foton tagna eftersom att kameran min dog,men ett par fick jag i allafall med inifrån öltältet och så.Fångar dock inte överhuvudtaget magin.Menmen,vad gör man.Kommer nog att åka dit en gång till i nästa vecka någon gång och då får jag fota mera!

Jag och Tom gick mest runt och tittade på alla festligheterna,för vi hade inte så mycket pengar.
Vi började med att köpa tjock tysk korv som var underbart gott och sökte skydd för regnet inne i öltältet där vi drack en öl.Eller jag drack en öl.Tom tycker inte om lager,bara ale.
Jag drack dock glatt och kände mig lycklig.Back on track liksom.Jag hjärta lite öl.

Sedan köpte vi lite godis-remmar och jag köpte en hjärt-formad våffla med äppelmos.
Vi hälsade på ett par gemensamma vänner som stod och slet i stånden.
Ganska hårda arbetstider.Öppet från 9 på morgonen till 11på kvällen.

Jag ÄLSKAR tyska julmarknader.Det är det finaste som finns.Tänk att åka till Tyskland speciellt för att besöka deras stora marknader i juletid.Jag skulle äta tills jag rullade.

Det fanns över 30 olika stånd med olika saker för försäljning.Den ena saken finare än den andra.Och det fanns riktigt genuina träleksaker och riktigt fina juldekorationer som man blev alldeles lycklig av.

När vi var påväg hem blev vi förföljda av en äcklig full gubbe som ville hålla Lughán vilket var jätteobehagligt.Man kan ju inte riktigt säga till dessa typer på skarpen,man vet ju aldrig om något slår lite slint i huvudet på dem då.

Detta förstörde lite av den fina upplevelsen eftersom att jag och Tom började tjafsa lite på vägen hem i bilen om händelsen och vi tyckte lite olika om hur vi hanterade det.
Jag är en sådan person som nästan aldrig säger något dumt till någon,men jag blev så trött på den där äckliga gubben igår att jag tillslut sa:"Please,can you just fuck off.Me and my family wants to be alone now".Och hör och häpna,då gick han faktiskt.Fast Tom blev upprörd och skämdes över mitt beteende lite.Det kanske bara var en ensam själ som ville prata lite och dessutom säger man inte "Fuck off" till andra människor på gatan bara sådär.

Ja,det kanske inte var det finaste att säga men jag blev bara så trött tillslut.
Tycker inte att det var så mycket respekt i gubbens beteende att han förtjänade så mycket respekt tillbaka.
Så då blev jag upprörd på Tom att jag inte fick säga vad jag ville säga.
Jag var verkligen arg som ett bi.
Ack den kärleken,den kärleken som mormor skulle ha sagt.

Men senare på kvällen blev allt bra igen.Ibland tror jag att bråk mellan oss uppstår bara för att vi båda är så trötta.
Lite höstdepp och så.
Fast the show must go on och vi hade tillslut världens finaste kväll med god middag,förlåt-för-att-jag-var-dum-pussar,skrikig bebis och X-factor på tv:n.

Nu ska jag äta lite kokad potatis,ost,bönor på burk och dricka coca cola light!

Amen!

No comments:

Post a Comment