Monday, November 9, 2009

-It's monday and I'm in love!-




Idag har varit en alldeles vanlig måndag.
Av någon anledning har jag alltid lite svårt att komma igång riktigt om morgnarna.
Med motivation och livsglädje menar jag.
Då kan det vara bra att ha ett litet sött hjärtegryn som Lughán hos sig,
det hjälper det där med motivationen.

Fast han mår inte riktigt bra gubben.
Han besväras ganska mycket av sin mage :-(.
Prutt-besvär.
Önskar jag visste något som hjälpte,men det är svårt att säga till en fyramånaders-
gammal bebis att: please,drink slowly darling!!
Har hört att en tesked fänkåls-te skall lätta på trycket.
Kanske får vi prova med det imorgon.

Det var fabror Frost ute när jag vaknade imorse.
Kan tänka mig att i Sverige i vissa delar är snön säkert redan igång.
Men frosten är det första riktigt vintriga som har visat sig hittills i Leeds.

Det är inte så mycket man kan göra med en liten bebis när kylan faller på,
letar sig in genom väggarna och sveper iskallt längst vårt golv.

Man får tända ljus,många ljus och laga god mat.
Och tänka på alla fina människor som finns därute någonstans i mörkret.
En av dessa fina människor är
världens underbaraste generösa vän till mig,hon har skickat en höst-present med posten till mig idag.
Det gör mig så oerhört lycklig att världen inte bara är kall utan att det finns helt
fantastiska människor som tänker så mycket på andra,men borde tänka mer på sig själv.
När presenten anländer kommer det bli en gåva av glädje och ljus.
Ser så mycket fram emot det!

Tack Annie,<3


Idag lagade jag lax och rotsaker i ugn,det var fantastiskt gott!
Igår,på vår lilla utflykt,besökte vi en bondgård ute på landet som odlar
och säljer ekologiska grönsaker.Jag glömde ta kort,vilket var dumt för ååh det är så vackert!
Alla grönsaker har blivit skördade samma dag och är fortfarande täckta av jord,
så rotsakerna jag använde mig av till matlagningen idag bestod av dessa.
Ekologiska rödbetor i ugn är bland det bästa som finns,
det smakar verkligen annorlunda än de vanliga konventionella färdigputsade man köper i affären.

Åh,jag som skulle skriva mera,men nu har Tom tappat upp ett skumbad till mig
(Ja,jag är väldigt bortskämd ibland)
Så jag måste kila.
Sedan UNDERBARA SÄNG!
Fast jag hinner väl knappt sluta mina ögon innan Lughán vaknar och börjar hålla låda igen!

Godnatt!



1 comment:

  1. Jag hoppas paketet kommer till nytta. Jag vet att du inte alltid har det så kul och att vissa dagar känns gråa och tunga. Jag hoppas verkligen att detta kan lysa upp din vardag =)

    Jag är verkligen nyfiken på rödbetor. Jag har bara ätit skivade, inlagda rödbetor, som man köper på burk. Jag har hört av många att man kan koka färska rödbetor och äta dom med smör. Det låter ruskigt gott men jag har aldrig vågat testa ;P

    Stor kram!

    ReplyDelete