Thursday, October 29, 2009

Ont i halsen och lemon curd tarts

Världens vackraste son.

Uuh,för tillfället mår jag ganska så illa.Jag och Astrid har kalasat på Lemon curd tarts.Delikata små gyllene kakor med smaskig citronfyllning men huuua vad sockersött.Ja,sedan kanske det är meningen att man bara ska äta EN.Inte fyra..hmmm

Jag har så himla ont i halsen.Det har liksom krypit ner i stämbanden så nu brummar jag som världens största björn.Hoppas inte jag får feber.Det märks verkligen att kallare tider har kommit.Immunförsvaret är så dåligt sedan operationen så jag drar på mig allt som kommer i min väg.Suck.Vill ju inte smitta lillkotten.

Hej gubben!

Astrid åker hem imorgon.Min älskade lilla lillasyster som inte alls är så liten längre.Faktum är att hon i de flesta situationer agerar långt mer moget och genomtänkt än vad ag gör.Har varit underbart att ha henne över denna vecka,trots att saker och ting inte blev som jag hade tänkt mig.
Det började med att jag spydde som en liten gris,så fort vi kommit hem från flygplatsen.Sedan inom 24 timmar låg både hon och Tom supersjuka och spydde.Sedan har Lughán inte mått så bra,och vädret har varit pretty bad.
Så vi har främst legat inne och myst med kuddar,film och godis.Mysigt!
Gud vad man märker att höstmörkret tar mycket energi alltså.Känner mig så trött nästan hela tiden.Och det är så mycket som behöver fixas inom kort.Passet till lillgubben bland mycket annat.
Skulle ju bli lite snopet om man stod där på flygplatsen den 18 december utan pass!!Här om dagen fyndade jag hos närliggande second-hand affär.Hittade en äkta ralph Lauren skjorta för 1-2-åringar som är superfin för endast 99 pence.Det är ungefär tio svenska kronor.Jättefin kvalité och knappt använd.Oh yeah!

Ett par onödiga men fina koppar.Vänligen ha överseende med min krattiga fotostyle.Snett,oskarp och dåligt ljus.

Framtida födelsedags-kopp kanske?Varm choklad och tårta på sängen med tända ljus...Åh vad många barn jag vill ha.
Jag älskar min lilla fina familj. <3>

1 comment: