Sunday, October 4, 2009

Lugháns underbara skrattsjuka.

Känns som en alldeles särskilt stor dag idag! Lughán har skrattat för första gången,och vilket gudomligt skratt sedan.Har själv aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv som jag gjorde idag.Det lät så himla gulligt och roligt.
Idag har jag ,Tom och Lughán varit på "Yorkshire sculpture park" som ligger ca 15 min utanför Leeds med bil.Det är som ett stort galleri av skulpturer som är utspritt över ett öppet fält och flera gröna kullar där många vackra ulliga får går omkring.Höll på att kliva i fårbajs hela tiden!
Det blåste inte lika mycket idag som det gjorde igår(igår var det halv storm ungefär)så det var superskönt att ströva omkring ute i höstvädret,men brr vad kallt det börjar att bli!Tycker om att göra en liten utflykt om söndagarna,drabbas lätt annars av söndags-deppighet.Vet inte vad det är med söndagar som får en att känna sig nere.

När vi satte Lughán i bilsätet imorse,började han i vanlig ordning skrika.Sedan tittade han på mig och skrik utbyttes mot skratt.Han skrattade ett kluckande alldeles galet glatt skratt!Jag och Tom trodde att det kanske rörde sig om ett ovanligt magiskt tillfälle som kanske inte skulle hända någon mer gång på ett tag(har ju hört att bebisar vanligtvis börjar skratta när de är runt 4-5 månader,och Lughán är ju bara 2 och en halv månad gammal).Men under hela dagen har han fullkomligt fnittrat så mycket och högt att folk riktigt kollat på oss och ner i barnvagnen.Speciellt roligt tyckte han att det var med trappstegen i trappan.Det kan vara lite bökigt att ta sig ner med barnvagn ibland,men Lughán tyckte det var jätteroligt varje gång barnvagnen gungade till!
Det är verkligen helt fantastiskt!Hittills har han bara gurglat litegrann!
Det är så underbart att följa sitt barns utveckling,det är något alldeles speciellt att uppleva det för första gången!
Åh min lilla skatt,vad jag älskar dig!

Parken var i allafall jättefin,vi fikade också på ett mysigt café för vi blev så hungriga,resten av denna höstiga söndag ska jag nog bara ta det lugnt.

Love



"Above us is only sky"





Made of Love

No comments:

Post a Comment