Wednesday, October 21, 2009

When autumn-leaves start to fall.

Vinodling i Frankrike om hösten.Belägen granne med Toms mamma.



Regntunga skyar över ett grått Leeds.

Min första höst i England.Vad har jag att vänta mig?
Enligt Joe,Toms pappa kommer det nu att regna endast,de höst och vintermånader vi har framför oss.
Nej,fy sjutton alltså!
Hoppas verkligen att hans utlåtande inte stämmer.Jag längtar till Sverige och svensk höst.Snö,riktig snö.Inte bara en grådaskig vattnig driva invid kanten av gatan,alldeles brun av avgaser och någon sorgsen rottweilers doftande avföring.

Snälla kära farbror Jultomte.Ge mig en stuga på landet där jag kan sitta i godan ro på farstutrappan med en kopp te och se på när barnen leker på tomten.En plats där årstider upplevs.

Vi har kilovis med sura äpplen i källaren.Jag tänkte laga äppelmos,så gott!
Jag har aldrig gjort det förut men det är väl bara att sätta igång med storkoket.Kasta sig ut i det okända,liksom.
Sedan tänkte jag servera ugnspannkaka med stekt fläsk och nykokt äppelmos till middag.Får se vad engelsmannen i huset tycker om svensk husmanskost.

jag skriver oinspirerande idag,som Du kanske märker.idag är en sådan dag som nämligen började briljant men som numera dalar i en skrämmande hastighet.Får hoppas på ett positivt uppskjut framåt kvällen.

No comments:

Post a Comment