Saturday, October 10, 2009

Lugn

Hittade superfräna läder-pjucks på supermarket och har ätit quiche lorraine.Tycker att allt blir så himla bra här i livet,bara man har lite pastej,kärlek,barn och ekologiskt rödvin(ja inte alltför mycket förstås,jag ammar ju).Och mycket gott starkt kaffe.

Mamma och pappa landade igår i Liverpool och plockades upp av mig,Tom och en sömndrucken Lughán.Det var fint att se dem,speciellt pappa som jag inte sett sedan Mars-månad.Blev så till mig att jag pratade helt i natt-mössan.Blandade engelska och svenska i världens gröt,tillslut förstod nog ingen någonting.Det brukar bli så.

Lughán blev så trött så han somnade utan större besvär,så jag och Tom satt uppe tillsammans och pratade mycket och länge,det var skönt.Älskar att prata med Tom.Suddiga ting blir så klara.En del klara ting blir kanske suddiga också,men det är bara skönt.

Idag gick jag upp tidigt och förundras vad mycket man hinner med när man går upp i ottan.Plötsligt blir en dag verkligen en dag och inte bara ett ont huvud-töcken som inväntar kvällen.Kändes skönt.Kanske har en ny trend skapats.Gå upp i ottan trenden,hurra!

Det har varit en solig och klar höstdag till största delen,men nu börjar molnen komma ringlandes,fast det gör inte så mycket,vi ska nog trots allt bara stanna inne och mysa.

Sonen kalasar mjölk vid bröstet och det är för första gången under dagen,ett underbart lugn runtomkring mig.Älskar när det är mycket på gång och att det händer saker hela tiden.Men åh så skönt det kan vara med tystnad.Att bara vara liksom.Det är inte så ofta man är det.

Nu ska jag andas ett par djupa andetag,läsa lite texter och tankar innan jag fortsätter min fina kväll.

God afton!

No comments:

Post a Comment