Thursday, October 8, 2009

Ett par få ord från Unga Fröken trötter!

Dagen idag har varit fylld av skrik och tandagnissel.Från både mitt och Lugháns håll.

Fyra koppar kaffe druckna,snabbmats-ris på 2 minuter,hjärnan gjord av kola.
Lughán har haft problem med både det ena och det andra under dagen,saker jag inte lyckats lista ut vad de handlar om.Längtar till de tider man kan kommunicera med sitt söta barn utan större missförstånd.

Vädret har varit underbart.Kristallklar höstdag med färg och iskall frisk luft som sipprat in och uppfyllt ovana lungor.

Imorgon är det förträffliga Fredag och en helg som nalkas,så fint!!

Tänkte på en dikt som jag tycker mycket om som jag kom och tänka på idag.Det har molat så i bröstet,vet inte varifrån det onda mörka har kommit från.Påminner om saknad.
Ilsken,brännande påträngande saknad.Så där så att det tjocknar,tåras och blir hiskeligt svårt att andas
Vem saknas mig?

"Det växet scilla,
lysande blå
utanför ditt fönster

De lätta gardinerna
fladdrar vilsna
i vinden

Jag ville ringa
på din dörr

Men du finns inte
längre."

3 comments:

  1. Tack för din kommentar, den tar jag med mig till sängen. Den gjorde mig glad och värmde hjärtat!

    Kram på dig!

    ReplyDelete
  2. Dikten kändes sorglig, men den var fin :)

    SV: Det kommer bilder (från inuti kyrkan) när dopet är avklarat :) Jag tycker mycket om Huddinges kyrka, där är jag och maken gifta, äldsta sonen är döpt där - och likaså jag :)

    ReplyDelete
  3. Tack så mycket :) Sepia + antique 2 är min favorit :)

    ReplyDelete