Saturday, October 17, 2009

Här vankas det bröd.

jag och Tom är utfattiga det är verkligen pengakris.

Sååå vi har bestämt oss för att börja baka!'Främst då baka vårt egna bröd.Både ekonomiskt och miljömedvetet.

Så här på Coldcotes avenue är brödabaket i full gång,Lughán sitter och gungar i sin bouncer och jag dricker en kaffe och funderar på storstädningen som jag har framför mig imorgon.Söndagarna här hemma hos oss är våran främsta städdag då vi gör de jobb som är allra tråkigast och mest tidskrävande.Som att skrubba alla trägolven för hand..Hua!Fast fint blir det ju efterråt trots att lemmarna smärtar.För övrigt behöver jag ta tag i detta med min axel.Gör fasligt ont.

Tom donar ute i köket,slamrar med porslinet och bullrar med baket.Han är fin Tom.Så stressad och vill allt och alla så väl.
Önskar att jag kunde lyfta allt tungt som hänger över honom bort från hans fina axlar och blåsa bort det som om det vore fjäderlätt.
Hösten har verkligen nått England nu och jag längtar mer än någonsin efter en öppen brasa och varm choklad med vispgrädde.
Lugháns leenden håller mig varm idag.

1 comment:

  1. Doften av nybakat bröd är bland det bästa som finns!
    Jag kanske också ska börja baka bröd. Jag äter nästan aldrig bröd längre, men Walle och Roger skulle nog uppskatta det!
    Med tanke på att brödet dom äter går åt på bara några dagar och kostar 22 kronor per limpa, så blir det faktiskt en hel del pengar varje månad.

    Jag har ett litet önskemål... Kan du inte skriva lite om Leeds? Om du inte redan gjort det förstås... Jag hade aldrig hört talas om det förän jag fick reda på att det är där du bor. Jag är riktigt nyfiken! Jag har en bild av hur det SKULLE kunna se ut, men jag har ingen aning om det stämmer. Skulle vara kul och höra. Framförallt med dina vackra ord! =)

    Kram!

    ReplyDelete