Tuesday, October 6, 2009

Höstregn

Dagen idag är en sådan dag då man undrar om solen någonsin kommer att skina igen.Höstregnet öser ner och himlen lyser grå grå grå med vita stråk som gör att man får ont i ögonen.Det är ett sådant väder som liksom går in i både benmärg och själ!huuu vilket rusk!
Skulle vara en perfekt dag för städning,men Lughán är gnällig och mamma-sjuk,vägrar att sitta själv,vill bara tutta.
Jag längtar tills den dag då jag får mina tuttar tillbaka och i fred.Underbart att amma,men man måste ständigt vara tillgänglig.Tom kan ju aldrig mata.

Blev en sen natt igår.Lughán somnade dock relativt tidigt,så jag och Tom lade oss tillsammans på soffan för första gången på månader och tittade på film,Lolita.Åh vad jag tyckte mycket om den!Har bara läst boken innan och vart helt trollbunden av språket,så det var roligt att se filmatiseringen.självklart vägde den inte upp mot boken,men mycket bra var den iallafall!

Lughán snurvlade,pruttade och snarkade så högljutt hela natten så Tom fick tillslut nog och gick och la sig i ett annat rum.Så jag lämnades alldeles ensam med korven,mysigt,men ingen sömn fick jag.Det fick bebisen däremot,han öppnade inte ögonen en enda gång mellan de högljudda pruttarna,det lilla monstret.

Usch,känner mig alldeles svag och orkeslös.Längtar ut i världen.Resa och fotografera.

För tillfället är amningen och soffan min enda miljö och det tär.Har inga vänner här i Leeds ännu.
pretty tragiskt om man säger så.

Men till helgen kommer iallafall mamma och pappa hit,så pappa får träffa Lughán för första gången,det blir roligt men nervöst.

Love

No comments:

Post a Comment