Monday, May 30, 2011

To not be walked upon

Jag trivs.I mig,med barnen,att vara mamma.Men åååååh vad jag inte trivs i "mamma-världen" ibland.Man får så mycket shit från så många olika håll.Intressant det där när folk säger att det är så patetiskt med mammor som lever genom sina barn.Jag lever inte GENOM mina barn,utan MED dem.Varje sekund,var minut.Läste Fotbollsfruns blogg.Hon har precis förlorat sitt barn i vecka nitton,och nån jävla figur undrat om det bara var som en "sen mens".Ett utvecklat barn,men mycket litet,som tog 17 timmar att föda fram.Och sorgen.Den öronbedövande.Jävla människor alltså.De som är oempatiska och närsynta.De som tror att " visst,man kan få barn,bara man vill." Och de som säger " visst kan man föda barn snabbt och smärtfritt om man har rätt inställning"..Vad är det med dessa naiva hjärnor?Allt som har med graviditet och barnafödande att göra,rår vi inte på liksom.Fortfarande ett mysterium.Vi kan förebygga,hjälpa kroppen på traven o.s.v.Men det handlar inte om hur mycket pengar man har när man förlorar ett barn eller får missfall på missfall.Det handlare inte om positiv inställning och kämparglöd hur du föder.Blir trött på skiten.Hela mamma-skiten.Små viktig- pettrar som sitter där i mamma forum och bara know it all,liksom.Korkade påståenden och åsikter hit och dit.Vad är det för hormon-påslag som förvandlar föräldrar till pösmunkar?
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment