Tuesday, May 24, 2011

Ni ser mig inte,men det är jag!

Lilla Nora!Har krypt ner bredvid Uma i sängen,mular philadelphia smörgåsar med chutney på.Lite sent,jag vet,men jag kan ej möta john blund om jag inte har lite kolhydrat plus fett i kroppen..så jäkla tabuuu asså,"ho'måste banta efter barn ju!!!"...Nej.Jag orkar inte säger jag,håll käft..Sedan att snitt-magen är svår att få pli på med avskurna magmuskler plus fortfarande gör ont är en story on it's own.!!!Jag passar inte in i ung mamma-träsket där man får magen tebax en vecka efter förlossningen och har TID att träna/klippa håret osv.Så himla intressant att folk har TID.Jag har inte tid.Jag är mamma på heltid..Tutte på tap liksom.Håret är rusk osv.Koncentrerar mig på annat än att banta....Alltså,inget ont mot det bantande folket,men just jag själv vill inte koncentrera mig på kropp nu när jag fått en dotter.Känner mig som en falsk förebild om jag utesluter kolhydrater helt och ligger och fryser i ett hörn av närings-brist för att media säger att jag ska se ut på ett särskilt sätt.Om jag inte kan få min gamla kropp tillbaka med hjälp av SUNT leverne med bra mat och träning,så får det vara så!Gimme a fucking break liksom.Jag vill inte och tänker inte spendera hela mitt liv åt yta.Fatta hur boring det egentligen är!???Som mamma till Uma finns inte anorexi och träning-mani.Jag är starkare och bättre än så.HON är bättre än så.Hon är värd allt.Mjukheten och tryggheten hos sin mor.En morsa som aldrig urskuldar eller ursäktar sin kropp.En mami som njuter.Mama teaches you have to be a strong woman.Natti.

1 comment:

  1. Jag drömde om dig i natt Nora. Du var gravid i v.7 och hade redan värsta struten. Jag var på besök hos er i ert hus och ni hade massa gäster så jag stod ute i trädgården och sa att jag "inte ville störa". Sen fick jag låna toaletten men den var trasig så du fick titta på när jag kissade så det inte skulle läcka eller så. Toaletten var turkås (eller hur det nu stavas). Sen gick vi en promenad och så mötte jag min syster där någonstans också... Hahahaha! Kram

    ReplyDelete