Friday, May 13, 2011

Så vad händer då?

Yo man,va händer!?...*Trying to be cool*

Inte mycket händer i mitt lilla rike.
Barnen har precis somnat och jag sitter i fotöljen och äter ekologisk jordgubbsglass med kanel och skivad banan.Mumma!

Ja,det där med att inte äta mjölkprodukter gick åt skogen.Men Uma har ju inte kolik längre,gick över efter ca tre och en halv månad,så det var nog inte mjölkproduketr som var problemet...
*Hitta-på-en-ursäkt-snabbt-så-att-jag-inte-låter-som-en-dålig-mamma-hehe*

Men,fascinerande upplevelse var det,att sluta äta mjölkish.
Nu när jag ammar är jag verkligen vrålhungrig alltså,och jag förstååår nu hur jag verkligen aldrig kan bli vegan.Ever again liksom.Min kost består typ bara av mjölkprodukter...
Buhuu självinsikt.


Typ en vanlig dag ser ut såhär....

Frukost,Kaffe med varm mjölk,fetaste sorten,GOTT.Toms hembakade bröd med antingen hommous och grönsaker eller cheddarost med gurka...Eller yogurt med ekologisk mysli...

Lunch,typ sallad med fetaost alt.mozarellaost m.keso,kaffe med varm mjölk..

Mellanmål smörgås med ost eller nötter eller en yogurt..

Middag,pasta med vegosås,eller lasagne med ost på....

Kvällssnacks choklad eller glass,te med mjölk....

Ja ni ser ju!!!Vaffan liksom.I love milk,so be it.Brieost och grejjor.Skitgott.

Anyway.

Ikväll ska jag duscha och göra mig lite fräsch,är så jävla dassig.
Osminkad och med mjukiskläder på.
Har inte varit ute på HELA dagen idag,av tre anledningar.

1...Det har regnat oavbrutet..
2...Jag har varit för lat för att ta ut båda skrikande kottarna i ösregnet...
3..Jag mådde aaaapa imorse.Helt skakis och illamående.Fick nästan panik av tanken på att vara hemma hela dagen själv med barnen när jag mådde så pissigt.

Det vill jag verkligen ha sagt till alla människor utan barn,njuuuut av att vara sjuka.Bädda ner er,titta på film och sov.Den möjligheten kommer aldrig igen när du har småbarn.Inte för mig i allafall.Sen behöver man ju inte flytta utomlands och ha no support som jag har gjort,men du vet vad jag menar ;-)...

Toms mamma med man samt Toms mormor som bor i Devon befinner sig för tillfället i Leeds,så dit ska vi styra kosan imorgon.Får la schnygga till mig lite så att de inte blir helt shockade över hur jag ser ut hähähä.Ja fy fan,inte är man vacker längre precis.Nu när jag närmar mig ålderns höst...21 till sommaren ;-)

Min underbara barnmorska Kim var här igår för catch up.Alltså ååååh vad jag har saknat denna kvinna,har inte träffat henne på en månad drygt.Vi satt och pratade förlossningar och kvinnor och depression och antidepressiva och bröllop och livet och lycka och..Ja allt mellan himmel och jord...Min extra mama..Hennes fina dotter har gift sig precis,hon är ett år yngre än mig så det var jätteroligt att se bilderna.Kim är verkligen världens gulligaste mamma,hon betalade hela bröllopet åt dottern,I am well impressed!

Jag och T ska också gifta oss,men you know.Money issue.Inte för att vi vill ha en stor grej.Alls.Men ALLT kostar ju.Vigselakten,ringarna,kläderna och så....Men till nästa sommar ligger väl planerna och puttrar...Sensommaren tror jag närmare bestämt,ljuset är så vackert då,om det inte regnar förstås...

Kim hade haft tre förlossningar i förra veckan.Två VBAC's som blev snitt i slutändan precis som med mig,men en kvinna som lyckades med hemförlossning efter två tidigare akutsnitt!I told you so haha,naturen är skitcool alltså...Jag ger inte upp hoppet än,nästa gång går det bra!Inte för att jag är missnöjd med mina förlossningar,speciellt inte Umas som var jättelång och underbar,men det är verkligen så jävla tufft att bli hel efter snitt och rent studiemässigt vill jag uppleva fittfödsel.Jag är nämligen queen på allt som har med förlossningar att göra,skulle bli värsta superbarnmorskan...MEN vill krysta också.
Så att jag kan gliiiida i karriären och klappa akutsnitts-offer och fittfödsel-offer och bara känna,
"I know what you mean liksom.Lugna neeeer dig,sluta skrik" ;-)


Jag köpte en liten play suit från HM igår,köpte min vanliga storlek,strl.36 utan att tänka efter.HAHAHAHA..Jag kan lungan säga att jag inte är strl.36 längre...Menmen,får väl släta till bullmage-degen med ett par tajta trikåtrosor ;-) Sådana där spandex..

Åh vad jag längtar efter att känna mig som hot stuff.Jag ORKAR INTE banta och SKA INTE banta heller,då jag ammar.Jag uppskattar att ge min kropp fin ekologisk mat och god choklad när jag ammar.Kroppen ska ha lite extrahull och mycket näring när man föder barn och ammar.Jag är ju inte en sån dära brud som går ner massa i vikt när jag blir urmjölkad...

Folk är så roliga.För alla pratar ju enbart utifrån sitt eget perspektiv.När jag kommer till lekis så säger en kvinna.."Åh visst är tjejer så himla mycket enklare att hantera än killar...Och visst rasar man så himla mycket i vikt när man ammar"...

NEJ,Uma är en mycket mer krävande bebis än vad L var,underbar såklart och världens grymmaste brud,men krävande.Könet på barnet spelar ingen roll,däremot personligheten.
Och NEJ.Jag är fortfarande fet.Jag går inte ner ett gram av att bli tuttad......

Det tänkte jag på när sweet Sara häromdagen skrev att hon kanske borde vänta med att uttrycka sina åsikter angående barnafödande till hon hade fött barn själv.Nej säger jag.För alla kvinnor säger olika saker efter sina förlossningar...Tycker olika,olika upplevelser.Tror inte att man blir så himla mycket klokare efter en förlossning.Däremot får man ju såklart en djupare insikt och känner sig starkare som person och mer in tune med sin egen kropp efter att ha gått igenom en förlossning.Det händer ju liksom DIN kropp och det går inte att undgå naturens kraft,Det går inte att förklara eller på riktigt beskriva hur det känns när en värk slår omkull en med all kraft.Magnifikt!Men högst personligt och individuellt hur man upplever det!

Som Gisele Bundchen som föder ETT barn och sedan anser sig veta allt om hela föda barn riket.

Eller hon som sa att man föder naturligt och komplikationsfritt om man har rätt inställning.
Ja,ni vet ju vad jag svarade då...
(SUG MIN OBEFINTLIGA KUK.)
Folk är ju tamejfan dumma i huvudet.Alltså,jag förstår att det handlar om det nu.Brist på hjärnceller helt enkelt.Spån.

Eller en sån som jag,som har haft jättesvåra förlossningar inte alls kan föreställa mig hur det är för någon som det har gått jättesnabbt för.
Jag menar HUR kan man föda barn på tre timmar va?va?va?va?va....?

O.s.v.

Men alla ska veta bäst,...."Så hääääär ääääär det..."
Istället för att "Så här var det för mig"..

Yeah,yeah.

Hoppas att allt är bra med er!PussHej!

1 comment:

  1. Älskar sånna här inlägg. Så himla bra. Känns som att man har ett samtal med dig fast man själv bara tänker det man säger. Och så hör man ditt tonfall också. Så himla bra!

    ReplyDelete