Tuesday, May 3, 2011

Godkväll!

Nu sover båda barnen för kvällen.Mycket fridfullt må jag säga.Ska ta köket med disk och annat,sedan ska jag ta ett lååångt skumbad och passa på att raka spirorna.Om jag orkar.Här är det enbart latheten som styr om jag rakar mig eller ej...

Lagade tonfisksås och pasta till mig och Tom.Älskade Tiramisu till efterätt.
Köpt,tyvärr,måste lära mig att bli en äkta italiensk mama hehe.

Gick till en ny toddler group idag,en som ligger bara runt hörnet.För att prova.Herregud,bara plastleksaker och pulverkaffe.Skrikande,snoriga barn och ingen värme.
(Waldorfskadad brud var det här!!! ;-))

Men L tyckte att det var roligt,trots att han nästan dog av överstimulering och trötthet efteråt,lilla gubben.De blev sjukt chockade över det faktum att L fortfarande inte går på dagis.Man ba what??..Han är ju inte ens två år än!..Min lilla bullsebebbe ju!
Han skulle vara som ett urvattnat fikon om han gick på dagis nu,han är så känslig.
Behöver ta det lugnt.Det är väl bara bra att jag har råd att ta det lugnt nu när jag har Uma också!Ba chilla hemma med mamma,glassa i parken.Asnajs.
Förskola och skola kommer ju sen ändå.Efter att han har fyllt tre.
Det passar ju långt ifrån alla att göra så,men jag trivs och L trivs och Tom trivs och familjen trivs!Perfekt!

Hoppas läget är bra hemma i Sverige,på fejsbuck är det mycket jadajada om snö och skit!

Sant?
Helt sjukt i sådana fall.Maj ju för i bövelen!Nu vill vi ha bikini-väder,jihaaaa!


No comments:

Post a Comment