Tuesday, May 17, 2011

Jamen,gonatt' dårå!

Alltså.Varje dag tänker jag; "Måste gå och lägga mig tidigare!!!! "...Och varje kväll failar jag totalt.Det är något oemotståndligt ljuvt med att vara vaken själv när familjen sover.Andrummet.Sitta i fotöljen och begrunda sina synder hehe.Nej men.Att bara vara med sig själv.Då,när man varit uppe sådär sent,så ser man ut såhär i slutändan i badrumsspegeln.Jävligt trött morsa...Och så blir man hungrig också!Länsar skåpen,ikväll har jag fyndat chips,potatismos och några ynkliga rödbetsbitar med fetaost på som stod framme sedan middagen...Står och bara trycker i mig,tugg tugg i mörkret,som en idisslarnde kossa.Hatar att gå och lägga mig hungrig,men nu ligger jag här och rapar chips-rapar och känner mig skamsen istället.Borde sova som resten av familjen.Resten av den SJUKA familjen bör tilläggas.Alla har blivit dunderförkylda utom jag!?..Jag trodde att jag skulle vara den som däckade först vid smittning,dåligt immunförsvar efter operation,infektion och antibiotika o.s.v.Men,no no.Hoppas de hinner bli friska tills jag i insjuknar,träligt att vara sjuka på samma gång,familje-charmen...Faller en,faller alla.Saknade Sthlm idag,tänkte jag på.Eller egentligen saknar jag sthlm alla dagar....Längtar språket och affärer,svenska familjen,vänner.Svensk mark.Mormor......Ja just det,sova var det.Nattinatti,gummi-patti,Puss//N
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment