Tuesday, May 3, 2011

Hej Vardag!

Första dagen på över en vecka då allt är tillbaka som vanligt.Jag hemma med barnen,Tom jobbar.Först var det påskfirande,sedan kom mami och höll mig sällskap,sedan var det långhelg p.g.a bröllopet.Men nu är det back on track :).Mysigt att vara hemma med fina barnen och ta det lugnt!..Har fortfarande kvar irritationen i kroppen när det gäller omvärlden.Kan det vara piller månne som spökar?Dagens provokation:Nyblivna mödrar som beklagar sig över trivialiteter.Som att behöva äta lite antibiotika som verkar omedelbart.Vill inte vara 'sjuk' mamma efter en vecka.Måste stanna på BB två HELA nätter buhuu o.s.v.Välkommen till min lilla värld.Jag var sjuk i 6 månader efter L i olika infektioner.Låg på sjukhus i flera omgångarna utan stöd från någon,medicinerna hjälpte inte.Jag har fortfarande smärtor efter U trots att hon är fyra månader. De finns de som föder barn för tidigt och inte får gå hem "och vara en vanlig mamma" på ett halvår,ibland mer.De finns de som bryter svanskotan under förlossningen och inte kan sitta smärtfritt på månader.Det finns helt enkelt de som har det fett mkt värre,gimme a fucking break liksom.I Sverige får mannen stanna över natt,och ibland vid snitt får man ett eget s.k.a familjerum.Be grateful.Palla lyssna på Lucky You som födde barn på två timmar och sedan slår sig på bröstet son om det vore tack vare dig och din styrka att det blev som det blev.Nej fy i fittan vad jag är trött på naivt folk.Och fy i helvetet vad jag är trött på de som klappar mig på huvudet...Stackars svaga N.NEJ det är inte synd om mig och NEJ jag är inte svag.It takes some guts att leva det liv jag gör i England,come again när ni samlat på er lite livserfarenhet.Nej jag är int' bitter.Bara trött på gnäll.Därför gnäller jag.Vilken Jesus jag är.Fan vad jag är röksugen.Hoppas inte grannen väcker L med sin motorsåg.Låter som han sågar itu människokroppar i sin trädgård.Varje gång jag tittar ser jag aldrig några träbitar.Man ba;suspiiiiicious.
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment