Thursday, February 24, 2011

Tystnad?

Vaniljglass nu.Lulle sover,thank god.Han vaknade med ett glatt ryck imorse rynt fyrasnåret och tjoade loss på bäbä vita lamm.Kul.Han har slutat att sova dagtid när han är hemma med mig,skriker sig blå hur trött han än är.Han hör väl hur jag och Uma grymtar omkring på bottenvåningen.Jag har inte heller samma tid som förut att sitta och smeka hans lurviga huvud i en timma tills han somnar.Jag vill så klart kunna göra det,men Uma vill ha bröst och byta blöja och skrika lite hon med.Men nu sover han i allafall.Lite febrig och mycket snorig.Lilla killen som aldrig blir sjuk.Uma är också krasslig.Det märks på bajskonsistens,slem i luftrör och humör.Myser omkring hemma idag.Tom jobbar,dinglar omkring i ett äppelträd i någons trädgård i Leeds.Jag skickade sms och sa "förlåt för att jag var så grinig imorse".Det är smärtan som gör mig förbannad och lite stingslig på morgonkvisten.Får plötsligt barnsliga anfall och vill bara ligga på golvet och yla om hur synd det är om mig haha.Riktigt så illa beter jag mig inte ;-).Med barnen och Lulles tvåårstrots har jag världens tålamod,men inte med mig själv och läkningen.Alla krämer som ska smetas på och omslag och skit och pain.Man blir smått psykiskt störd av att gå omkring med gapande hål i magen och ha ont hela tiden.Uma fyllde ju sex veckor igår.Sex veckor efter snitt ska man vara relativt fit for fight,men läkarna säger att min kropp är fortfarande på Dag 1.Ska jag sluta gnälla?Okej då ;-).

Tycker att L och U har så fint samspel.Förutom att Lulle älskar sin syster mer än allt annat,så klaffar även deras scheman så fint.Runt sjutiden när L somnar,börjar Uma skrika.Hon skriker sedan fram till tolv,kvällskolik alltså,men somnar sött och sover fint resten av natten förutom ca tre amningar.På morgonen är Lughan på sitt värsta humör.Sitter och skriker på att man ska skynda med gröten,snabbt ska det gå.Sedan sitter han där och fnittrar hetskt över sin tallrik med gröt.Men då är Uma på sitt bästa humör,hurra!!Skrattar,jollrar pch ser finurligt nöjd ut,trots sin brors ylande.Läker trötta föräldrars hjärtan i ett nafs.

Sedan ammar jag och hon somnar.Då leker jag med Lughan,bygger lego,läser saga och myser med honom.Han behöver den mammatiden,och jag behöver också den tiden med honom.Att kramas,pussas och leka och skratta innan vardagsbestyren tar över.Laga mat,bära barn,vyssja,torka,städa,tvätta,gulla,torka spya,bajsblöjor,ytterkläder,humör.

Kokar broccoli,morötter,gröna bönor och potatis till lunch åt L.Kör på säkra kort när det gäller lunchen,då han är som petigast.Orkar inte laga exotiska grytor till honom om han ändå bara ratar det.Till kvällsmat är han bättre.Till lunch idag mosar jag potatis och morötter med lite smör och mjölk,blandar i färska kryddor.Broccoli och bönor vid sidan av,med smält smör.Keso och hommous som protein.He loves it!

No comments:

Post a Comment