Saturday, February 26, 2011

Siblings in Love.And Mao

Fina barn.Mina fina barn.Imorse satt dem länge,länge tillsammans i fotöljen,ihopvirade med armar och ben.Lughan blir verkligen helt"ha-galen" när det gäller lillasyster.Vill hålla hela tiden,ingen annan får.Sitter nära,nära och snusar henne på kinden och pannan.Smeker hennes kind med sina varma,knubbiga fingrar,Hon finner sig i behandlingen ett litet tag i alla fall.Speciellt på morgonen då hon är på bästa humöret.Gurglar och tittar med stora ögon på sin bror.
Lughan är även innerligt kär i sin gosedjurs mus nu.Den han fick av sin farmor när han föddes.Döpt till Mao.Mao ska vara med precis överallt,hela tiden.Sova med Mao,äta med Mao,mysa med Mao.Skjutsa omkring Mao i stolen.Blir varm i hela hjärtat över kärleken i hans röst då han ser Mao.Hela,runda ansiktet lyser upp och ögonen glittrar.Rösten blir mjuk och varm.."Maaaoooo".Sen rusar han med kurviga små korvben över vardagsrummet,famnar Mao i ett fast grepp runt halsen.Trösterikt.

När de kommer hem igen från stan ska jag brotta ner den lilla gubben och mysa ihjäl hela honom.Min stora älskade lilla kille.Som en gentle giant med sitt lurviga huvud och dem där ögonen som man drunknar i.Sammetslena.

Smultronet snusar vidare på mitt bröst,och jag dricker kallt kaffe.


No comments:

Post a Comment