Saturday, February 12, 2011

Mjöligt inre.

Idag har jag mest haft ont.Helvetes jävla ökenråtta.Vi provar med ilska ett tag,okej.

En förlossning är rena rama spottloskan i jämförelse med den fysiska och mentala efterbörden.Inte den efterbörd a.k.a moderkakan i frysen,utan
Efterbörden.Smärtan och PTSD.Post Traumatic Stress Disorder.Spökar på.Bökar omkring,rumsterar.Sedan efter L.Vaknar kallsvettig,darrar,rycker,vibrerar sönder.Flimrar till,rycker till.Vill inte se,inte höra,inte prata.Och så självförtroendet då!.Vissa säger ju att man får ökat självförtroende efter barn.Hahahahaha.Ha.Ha.Jag är trött på min kropp,skriker på den,slår den."Sluta upp med att vara så jävla meningslös,kroppskrälle.Varför fungerar inte du..?"Tittar på "OneBornEveryMinute" och deprimerar mig i eufori.Det är så himla fantastiskt när de bara öppnar sig och klämmer ut ungen.Jag vill också.Tom sa:It's just your bitterness speaking,baby".jag säger:Sorgen.Sorgensorgensorgen."The motherfucking sorrow,babe.It's killing me".Öronbedövande.Jag faller som pudersnö,inuti.Luckras upp,ruttnar bort.Ont.

Är så jävla livrädd att hamna i någon slags "ficka".To posh to push.Jag hade gärnat pushat ut bebisar varje dag om jag bara hade fått chansen.

Men vad fantastiskt det är när barn föds.Tårarna strömmar,det stockar sig i halsen,hjärtat snörps ihop till sölig,varm massa.Ett barn är fött!Så vackert,stunden.Då.Föds.Barnet.Då i detta nu,så vackert.Vill krama hela världen.

Tröstar mig med Ben och Jerry och en enmånaders bebis på brösten.För det fyller hon ju idag,min Uma,en månad.Min fjäril.


No comments:

Post a Comment