Wednesday, February 9, 2011

Dålig karaktär

Jag borde läsa givande böcker men är för hungrig och sugen på skvaller.Slösurfar lite,kanske kollar jag på ett program på Channel 4.Har ju inte tv,men ibland blir man ju sugen på att se på lite skit.Sugen på att skippa hälsan ikväll och bara äta snusk.För andra dagen i rad.Igår hetsåt jag en isglass klockan halv ett på natten bara för att jag var tvungen.Dålig karaktär jag har.Har alltid haft.Hoppas bara på att minikorven fortsätter att snusa på mitt bröst.Hon vrider på sig lite oroligt,kolik skrik here we go kanske.Tom klappar lurvigt huvud nummer 2 uppe i sovrummet.Han vill inte sova han,min Lughan.Min guldgosse,min knubbiga kerub,mitt hjärta,mitt allt.Gnällspik har han varit på kvällen,tills han fick prata med älskade mojmojs i telefon.Då blev han glad igen.Pratade om traktor och Uma,traktor och Uma.Och mitt hjärta brann.Myste en stund innan läggdags,mös ner hela mitt huvud och ansikte i hans mjuka,runda.Drog i lockarna.Killa mage litegrann.Mysa nära,nära.Han hade det så fint på lekgruppen idag.Blyg först som vanligt,men sedan glad som bara den.

Ser fram emot att sova,krypa tätt intill bebis och Tom.Bada i rött ljus från lampan under sängen.Sova och vakna till en ny dag.Med mina tre.Tom jobbar imorgon.Full rulle.

No comments:

Post a Comment