Tuesday, February 8, 2011

The new me.

Snuvig dag idag för Uma.Min lilla korv.Hon börjar bli riktigt bebismullig nu,jag älskar det!Vill mysa med varje liten mjuk,gosig del.Det är så otroligt underbart med bebisdoft,bebisljud.Bebistiden!Jag älskar det innerligt,trots sömnlösa nätter.Klart att man inte känner sig på topp om natten efter fyra timmars skrik och en son som vaknat av oljuden,men jag trivs.Trivs med buller och stök,ljud och rörlighet..Älskar doften av svettigt barn som precis vaknat och pratar som en liten kvarn..Älskar att få privilegiet att vara förälder med allt vad det innebär...Jag lever för dessa två små troll,för min familj.Låter säkert må-illatråkigt.Men jag gillar den nya Nora.Långt bort från alkohol och ytligheter.Bara blöjor och kramar och skrikiga barn.Det är jag.

Natten till idag sov Uma verkligen dåligt,slemmade och snurvlade mellan lakanen.Har svårt att hitta rätt amningsposition.Jag tycker om att ligga ner när jag ammar,vilket gick bra i början,men nu är hon så väldigt trött att hon inte riktigt får till det nattetid.Som ett litet trött skrynkligt russin till ansikte söker hon febrilt efter bröst.Svårt att amma när man är täppt i näsan,lilla fis.Den enda ställningen som går nu är att sitta upp.Bök med tusen kuddar och mitt gnälliga ärr som smärtar.Jag får så bloody ont i svanskotan av det.Skada efter alla nätter spenderade på uschlig sjukhussäng med ammande bebbe...Men tror att hon växer i amningssjälvförtroendet ju längre tiden går...Hon är ju så liten ännu.

Fyra veckor fyllda imorgon!Helt galet vad tiden går fort.

Tom har jobbat idag!Det går jättebra att vara själv med barnen,believe it or not.Måste bara vänja mig vid att ha två underbara troll att bolla med om dagarna.Jag är så lycklig!Så otroligt lycklig...Känner mig så hel..Tänk att få uppleva sådan KÄRLEK.Det är verkligen som att vara nyförälskad.Sådär så att man måste nypa sig i armen för att inse att det är på riktigt.

Tom lagar mat och jag sitter i soffan med lilla loppan.För tillfället sover hon faktiskt,konstigt.Brukar vara vaken vid den här tiden och leva rövare,men kanske kommer det bli en lugn kväll och natt.Hoppas,hoppas!

Imorgon bär det av till lekgruppen på York Steiner School igen,det blir fint.Skönt att träffa andra mamas och så.Fast om Uma blir febrig eller så går det ju inte förstås.Men jag tror nog inte det,det får bli bärsjal i alla fall!

PussåHej//Gråtmild mama

No comments:

Post a Comment