Monday, June 28, 2010

Sol och lugn.

Lugn dag.

Vaknade vid fem snåret,trött som en liten gris av att L låg och tumlade runt i sin lilla säng.Han skrek och tjoade tills jag lyckades med att rulla ur sängen.
Jag förstår inte varför han vaknar så tidigt när han är så trött?
Man hinner knappt ta upp den lilla björnen innan han börjar gnida sina ögon röda och gäspa lååånga mååånga gånger.

Nu sover han igen.Efter en flarra varm mjölk.
Tom jobbar ett par timmar nu innan lunch.Mamma pysslar i köket.Jag försöker med att säga please,leave it.Jag gört.Du har ju semester.Men ingenting tar.Envis mamma.Hon vill bara diska och diska.

Både Tom och mamma är sådana där personer som är superpigga och supereffektiva.Det är INTE jag.Konstigt nog blir jag inte "smittad" av deras entusiasm,utan istället blir jag apa trött.Tröttare än tröttast.Just nu ligger jag i sängen på ett berg kuddar istället för att vara ute i solen.Känner mig som en gamling på ålderns höst.

Det är så lugnt här i Skewsby.Lugnt som en filbunke.Bara vinden som silas genom gräs,löv och hängd tvätt.Bara fåglarna som kvittrar.Bara en enstaka bil som kör sakta förbi så att gruskorna under hjulen skvätter och knarrar.Det är fint här.I vårt paradis.

No comments:

Post a Comment