Tuesday, June 1, 2010

Myndig röst-Husmorstips

Pilt gör,så som alla andra barn,hela tiden saker man inte vill att han ska göra.Det är ju mitt fel egentligen.Jag menar,står något framme är det väl klart att han vill lajja lite.Typ mammas foundation burk med borttappad kork,smaskens.Nytvättad tvätt på vinglande metallställning,kul!Det känns så himla träligt att behöva gnälla nej nej hela tiden med svag röst.Så jag håller på att utveckla en myndig stämma att använda vid dessa tillfällen.För att utstråla auktoritet så att hans lilla tjocka lår liksom viker sig av bävan.Det går ut på att sänka rösten till ett teatraliskt oigenkännligt muller som liksom raspar sönder trumhinnan på den som lyssnar.Och så säger man något i den här stilen.

"Min enfödda son.Visa barmhärtighet.Sluta genast upp med att äta på din faders smutsiga socka."

Ja,inte blir han rädd eller så,men oftast börjar han skratta så mycket att han tappar sockan,eller vad det nu är,ur munnen och går vidare till nästa grej.Med ett svagt leende på läpparna som om han tänker."Fyfan vilken sjuk jävel min mamma är".

3 comments:

  1. Går han nu eran lilla fis ;O) Hur har ni det annars? Blir ngt Värmland i sommar? Vi så gärna försöka att ses när ni är hemma vid, vi kan ju faktiskt åka upp till storstan ;o) Ha det så bra! Kram

    ReplyDelete
  2. Hej Anja!jag tänker på er mycket..Vi vill abolut komma till Värmland i sommar,Tom vill ju se stugan också.Äntligen har familjen fått en händig karl som kan lägga mer tid och kärlek på stället hehe ;-)!
    Just nu håller vi mest på att klura ut när Tom kan vara ledigt från jobbet,detlutar nog mot att vi kommer i slutet av juli,början av augusti..Lite väl långt kvar tycker jag själv,jag vill åka nuuu!!

    Nej han går inte än,men han står!Hoppas dock att han börjar gå snart,han är så ivrig på världen!(och tung att bära ;-))

    Hur är det med dina pojkar,visst blir Leo 1 inom kort?

    Många kramar från oss!!

    ReplyDelete
  3. Ja händiga karlar behövs ;O) Både här och där... Jo Leo han blir 1 nu 8/6 lille fisen förstår inte vart detta året tog vägen, blev bara borta ;o) Vore så roligt att ses är ju tre år sen sist nu, alldeles för länge ;o)
    Ha det så gott KRAAAM!

    ReplyDelete