Wednesday, June 23, 2010

boobs and love.

Mitt vackra orörda barn.Jag älskar att titta på L när han leker.Han är så närvarande i sina fingrar när han tummar och klappar på leksaker,mitt hår,sitt öra.Vill skydda honom.Inte från livet,för alla måste lära och får erfarenhet.Men jag vill skydda honom från falskhet.Jag vill lära honom att älska sig själv.

När jag var yngre,och även nu efter barn har jag velat operera mina bröst.Nu efter amning.Inte för attt få plastigt stora,men mer lika som de var förut.
Såg på 'Tribal Wives' igår.Ett program som handlar om en brittisk tjej som åker till en avlägsen plats och lever med en en grupp människor som har en helt annan livstil.Människor och små byar som lever ett liv långt bort från den materialistiska västvärlden.Människor som fortfarande lever i symbios med naturen,och fotfarande lever efter SINA lagar.De följer ingen regering.De följer sina egna regler.

De är så naturliga.De tänkte alls inte på hur bröst SKA se ut.För det finns ju faktiskt inte något sätt som bröst ska se ut på.Egentligen.Bröst är som näsor eller rumpor eller fötter.Inga är någon annans lik.Alla är unika.Tänkte på vad smutsig och falsk jag skulle känt mig om jag hade kommit till den byn.Opererad och med dålig självkänsla.Distraherad och förblindad,vilseledd bort från det som är viktigt egentligen.Fixerad vid sådant som inte är på riktigt.Åh vad jag skulle ha gråtit.Av sorg över att ha låtit mig själv falla och följa det som inte är sant.

Tänker på alla människor som varje dag desperat försöker vara eller se ut på ett särskilt sätt för att passa in.Det gör ont att tänka på all energi som går åt till att slå på oss själva och varandra.

Vill skydda L från detta.Vill att han ska bli uppfostrad i kärlek.Både till sig själv och sin omgivning.
Ni vet uttrycket där man säger att ger man kärlek så får man kärlek?Speciellt sant tror jag att det är om man älskar sig själv.Eller i alla fall accepterar och respekterar sig själv.Då får man av livet så oändligt mycket mer.

När jag ser på L när han leker tvivlar jag inte på att vi inte är perfekta som människor.Varje liten vrå och mullig kroppsdel och bekymrad rynka på pannan är där var den ska vara.
Intelligent design.ID

This is the life.Don't waste it.

No comments:

Post a Comment