Tuesday, May 22, 2012

Tisdag.

Har haft så sjukt ont i halsen i natt. Vaknar och flämtar efter luft genom en igensvullen hals. Så där så att man mår illa. Dundrande huvud och värk i leder. T sa-" oh-m-g, Nora, look at your neck" ... Så himla svullen. Han ba: "you have to ser a doctor" , och jag känner mig liksom lite cool när jag säger att jag är van. Jag är en halsperson. Har alltid haft problem med halsen. Hals och luftrör. Uppväxten kantad av akut kortisoninhalering, andnöd och mammas oroliga bakande av vaniljhorn, varje gång jag spenderat tid på sjukan. T  är en huvudvärksperson. Jag har haft migrän ett par gånger i mitt liv, och tackar min lyckliga stjärna att jag inte är en person som har det ofta eller t.o.m dagligen. Cred till alla migränare.


Solen lyser! Jag ska duscha. Har tagit ett par värktabletter då jag hatar att vara sjuk när jag är med barnen. Är glad att det inte är magen.


Städning står på schemat. Laga lasagne, leka trädgård, äta lunch, måla med barnen, tvätta toaletter. Barnen är på världens bushumör idag, haha. Som om solen sipprat in i varje liten por. Försöker få Uma att sluta riva i böckerna. Han är så dramatisk. "Riiitsch" - så är sidan i Viggoboken borta. Bokbarn. Som dotter till en pappa som har antikvariat och bokförsäljare, så bränner det till i magen på mig när de vandaliserar. Klistrar och tejpar ihop med ömhet. Få saker doftar bättre än en ny bok. Åh, förutom tvättstuga. I vårt kvarter går man förbi en sån där gammeldags tvättstuga på väg in till stan. Vill falla på knä i smutsen å bara sniffa järnet. Sjukt underbart.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment