Tuesday, May 22, 2012

Dagen.

Solen, solen, solen. Du kom med kraft. En sådan väldig kraft att jag och barnen bara spenderade en timme i trädgården innan det blev för mycket. Släpade in två röda tomater, trots hatt och solskyddsfaktor 45. Så jäkla fierce, majsolen. Första riktiga sommardagen och kroppen är ovan. Imorgon ska jag köpa glass, yes, yes.


Är sjukt trött. Har putsat huset, medveten om att morgondagen blir himla busy. På väg hem från lekis ska vi ju hämta mormor på stationen :)) ... Tre månader sedan sist, för mig och Uma. Ännu längre sedan för Lughán. Vi längtar efter dig, mormor! Fast kakorna jag bakade har T ätit upp. Män och deras *glupskhet utan att fråga* är ett kapitel för sig. Dubbel (cookie)sats hjälpte liksom inte. He he. Redan vid fyra på eftermiddagen idag var jag redo för sängen. Så sitter man här. Badade idag med barnen som publik, himla spännande med en naken, sladdrig mamma i badet. Mycket fnittrande. Lughán lekte doktor. Klappade om min lilla mage, tvättade min rygg och förundrades över min " stora snopp " ... Hmm ;-)


Han målade en orm idag. Så jäkla fint att det gick som varm, bubblande sockerdricka genom kroppen. Tror att det är första gången han målar något specifikt och pratar om det. Skiter i om han kanske är "sen" med det. För mig var det magnifikt. Världens finaste orm liksom. Sen fick han tag på svart målarfärg och rockade loss, hujedamej. Sen ville han att jag skulle måla Bamse åt honom . <3 Bless! Älska, älska, älska! * nörd *.


Uma var också djupt koncentrerad. I övrigt har de mest busat, armkrokat varandra och vandaliserat. Älskar Umas självförtroende när hon spatserar omkring, hämtar saker, gömmer saker. Trycker ner blöta kläder i byrålådor, säger " tack" så förnöjt.


Nu ska jag fixa med det sista, sen sängen. Kram!


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment