Monday, May 21, 2012

Måndag.

Jag älskar när du ler så där busigt och säger "maammaa" , skrattar och hoppar upp i mitt knä. Gosar och kramar. Snuttar på min hals, höjer ögonbrynen och sniffar koncentrerat på min panna. Älskar din mjuka mage som jag får klappa och pussa på. Älskar hur den doftar. Älskar när du går omkring i din pyjamas och vägrar byta en halv dag. Din evighetspyjamas som fortfarande är för stor trots stt du fick den när du var nio månader gammal. Älskar när du är nybadad och drar upp byxorna så högt du bara kan, du känner dig så fin. Älskar när du tar på dig dina mockasiner, kommer ut i köket och tippar tån mot golvet, viskar försiktigt:  "Jeremy Fisher"  . Likadana skor som Jeremy Fisher, så andaktsfull och stolt. Men när jag sätter på din musik, då vill du ha nakna fötter. Så att du kan stampa i takt med musiken, bar fot mot mattan. Stampa så att hela huset gungar. Dansar som en liten björn. Böljar jordiskt, gungar som en våg.  Dansar med hela din själ och mjuka kropp. Livet självt på mitt vardagsrumsgolv.


Måndag och ny vecka. Har druckit upp de sista dropparna av mitt kalla kaffe, betraktar all tvätt som ska vikas. Huvudet bubblar över av kreativa tankar, drömmar, visioner, längtan, vill inte städa. Vårt hus är i *före flytt* kaos redan, trots att inga datum är bestämda än och framtiden oviss. Vill inte vara praktisk. Vill måla, skriva, fotografera, leka, älska.


Måste bara få ur mig något. Huvudets myller ner i mina händer. Har ett pretty awesome cookie recept som ligger och dammar i ett hörn. Att baka är bra.


Först ska vi på blöjjakt. Lughán får springa av sig sina myror i brallan, Uma, den lilla trötta klängapan får sitta i vagnen med en flarra. Hoppas på sömn.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment