Friday, May 18, 2012

Fredag!

Här sitter jag med mitt avskavda nagellack, och en kopp kaffe. Sov gott i natt tack vare vattnet i örat efter badet. Hörde inte ett skit. Tom väckte mig irriterat fem över sju, " du sover ju som en döing" . Barnen är verkligen ur form, särskilt Lughán. I detta nu sitter de huller om buller på mig. Som två små apor hänger de runt halsen, skriker "maaamma" rakt in i mitt öra som inte längre är vattenfyllt. I hear you. Andra människors idé of hell, min himmel. Måste handla mat för ett korvöre idag, ska lära nog hur man kokar soppa på en spik. Kan vara händigt. Trots att Lughán är trött tar vi oss nog en tur till C iallafall, nu på morgonen. Eftersom att T jobbar helg måste jag se ett vuxet nylle, annars blir jag nog lite mör. Inget internet har vi heller, så jag kan inte se en inspirerande dokumentär som ger mig vigdat perspektiv/näring till min lilla soul, eller låta Lughán se Nalle Puh när läget blir för kritiskt. Jag är enda underhållningen. Stackars barn. Får vara flexibel och gå på direkten från C om han inte känns okej. Jag har fortfarande min tes stt det är vattenkoppeviruset som ligger under ytan och väntar på att braka loss.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment