Sunday, May 20, 2012

Söndagen.

Lugn dag. Trots att det såklart inte är bra att T har varit för svag för jobb idag, värmer det i hela mig att få en dag hemma med familjen samlad. Bara att få lägga lite tid och kärlek på oss som familj, som helhet. Skrutta runt och bara vara, ta hand om varandra. Han jobbar hårt med sitt, och jag med mitt på vardagarna. Allt för att få detta att gå ihop. Vår lilla familj. Så himla värt. Får nypa mig dagligen för att förstå att barnen i det här huset faktiskt är mina. Vilken gåva! Uma provade tofs på huvudet idag. Cuuuute. Hon har mest hår där nämligen. En redig tuffs som inte går att tämja. Guldlock i nacken. Jag gjorde mat som blev awesome. Röda linser är så sjukt tacksamt, kör ner en massa kryddor, soyabitar och tomat. Potatis. Zuccini, ett par champinjoner. Cayenne, curry powder, garam masala, koriander. Puttra länge. Med ris och yogurt. Uma åt som en häst. Lughán målade tånaglarna. Enda skitgrejen som uppstod var när Uma lyckades fiska tag på min Venus Gillette i badrummet. Och skar sig på sin minitumme. Bannar mig själv. Inte ett ljud gav hon ifrån sig, så tog ett tag att fatta vad som hänt, blir alltid så knäsvag av blod, speciellt på barn, speciellt på MINA barn. Så dallrade sönder av blek fruktan. Men hon är okej. Lilla pärla. Nu ska jag fixa kök, sedan får vi se vad jag har ork med. Sängen ser sjukt lockande ut. Och imorgon är det vardag igen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment