Saturday, May 12, 2012

Lördag!

Lughán väckte mig i vanlig ordning imorse med en bajs som osade, jag mumlade sömnigt något om att en vacker dag skulle en potta/toalett underlätta hela processen, men han skrattade bara åt mig. Lille pilt. Jag har ingen behå som passar längre, nu efter amningen så har de förvandlats till små russin, ekar tomt där nere i b - kupan. Sitta halvnaken med russintuttar och torka megabajs klockan sex på lördagsmorgonen förtjänar champagne och jordgubbar, men nöjer mig med min soyamjölks - kaffe med kanel... Tog ett bad när barnen åt sin gröt, arnikaolja som lindrar värk, bildar små öar av flytande fett i vattnet. Så skönt. Känner mig ren och hel. Nu tillbringar vi förmiddagen i Lugháns rum. Sol ute, lugn inne. Promenad till skolan senare, de har en vårfest med tillhörande lek och våffelätning. En vän till mig frågade om jag ville hänga med på klubb ikväll, skulle mötas vid tiosnåret i stan. Jag sa "ja"!

Undrar hur det ska gå med en supertrött mamma på high heels runt midnatt, men det ska bli skönt att svänga runt med mina lurviga. Skaka ur all frustration, all rastlöshet, skake it utav bara helvete. Ha en puls av hundranittio i varje liten cell. Bli lite rusig kanske, vandra svettig hem i natten. Vakna av barnen klockan fem på morgonen, Tom ska jobba imorn. Yeah, yeah. Vi gör ett trevande försök iallafall. Det blir nog bra. Önskar er en härlig helg, med softande i solen(?) och en kram från ett barn, det är nämligen bästa medicinen mot allt ont. Barnakram


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment