Sunday, May 13, 2012

Söndag.

Hej på er :) Jag är småbakis och trött som en liten gris, men en glad gris är jag allt! Så jäkla underbart var det igårkväll/natt ... Ett riktigt drömrus. Jag älskar nätter, jag älskar människor, jag älskar att dricka Corona med lime i, jag älskar att dansa, jag älskar vänner. Jag älskar höga klackar och klänning i vinden, jag älskar goda hjärtan. Jag älskar musik som strömmar i hela kroppen och basen som får golvet att vibrera, jag älskar varje del av det. Jag älskar hur jag känner mig och leendet som inte går att sudda ut. Jag älskar möten på toaletter och samtal med fämlingar, jag älskar att inte höra sin egen röst när man försöker prata. Jag älskar konstiga människor. Jag älskar parfymen och hur folk ser ut och rör sig. Jag älskar gamla städer. Jag älskar små gränder med kullersten och cyklar som guppar. Jag älskar erfarna kvinnor med levda liv som släpper loss alla energier på ett dansgolv, jag älskar människors kärlek sinsemellan, gemenskapen. Jag älskar en varm hand på ryggen, jag älskar ruset, jag älskar det. Jag älskar att vinka hejdå till världens bästa R där hon vinglar hem på sin cykel. Jag älskar en snabb taxifärd genom natten med en nyfunnen vän och världens snällaste förare. Jag älskar att gå och lägga mig i gryningen bredvid en varm, sovandes man. Men mest av allt älskar jag att vakna upp efter bästa natten till ljudet av mina barn, en ledig söndag efter galen natt.. Lyckliga liv.

No comments:

Post a Comment