Sunday, July 25, 2010

Klädrensning!

Phew,det är VARMT idag!Jag har varit busy med att laga lunch och rensa ut mina kläder.jag har äntligen lagt allt i stora svarta plastsäckar och ska ställa undan dem.Jag är verkligen usel på att kasta saker,speciellt kläder,trots att det behövs.Blir så himla trött på mig själv.

Beundrar alla människor som har en och samma stil en längre tid.Jag har ändrat mig så mycket genom åren så att jag nu har en sprängfylld garderob som innehåller ingenting jag vill ha.Bohemstilen jag hade under lååång tid har jag tröttnat på sedan länge.

Har aldrig shoppat så lite som jag har gjort under det senaste året,vilket inte är så konstigt då jag har fått barn.Men visst saknar jag det.A womans right to clothes,eller nått.
Vill inte falla in i mamma träsket.Otvättat hår,oduschad,långa tunikor för att döljs osv.

Inte för att det är något fel i sig.Bara inte jag.Det handlar om identitet.Vill känna mig som jag.Inte bara mamma.Förstår ni vad jag menar?

Vill vara jag och sprudla igen.Men tror att sådant tar tid,och man ska låta det ta tid också.Man pratar om at komma i form fort efter en graviditet och jobbig förlossning,men det är mer än så.Man ska bli fit både känslomässigt och mentalt.Vänja sig vid sin nya roll osv.Sånt tar olika lång tid för alla tror jag.

Yeah yeah,you know what I'm saying?

Shopping sug helt enkelt.Transformation in need.Desperate need.

Nu ska jag glida iväg till vänner och leka bebis och dricka te

Hoppas er söndag är riktigt fab!

Puss

No comments:

Post a Comment