Thursday, December 10, 2009

-Vill inte somna!-

Lughán vill inte sova.Suck.Vi har hållt på och slitit i över en timme nu.Matat,vyssjat,vaggat,klappat,hållit,lämnat,sjungit.O.s.v.Absolut otröstlig är han.Så ock de slitna föräldrarna.Jag och Tom kämpar efter att se ljuset hehe.
Nu börjar dock skriket lugna sig,tror att han driftar nu.Seglar och svävar på gränslandet tills sitt drömland.Dit längtar jag,till mitt drömland.
Tror att han inte riktigt kan bestämma sig för om han ska ligga på rygg eller sidan.Ligger han på sidan skriker han efter ryggen och ligger han på ryggen vill han ligga på sidan.Hysteriskt trött är min moderliga slutsats över sonens beteende.
Sen krafsar han också,så att jag håller på att bli tokig.Han älskar att krafsa på sidan av sin rese-"spjälsäng".Istället för spjälor är det ett plastnät som han rafsar på.Krafs,krafs.Som ett djur i en bur.Krafs,krafs.
Fjättrad i sin bur.Inte konstigt han krafsar och skriker.Det skulle jag nog också göra.Stackars barn.

No comments:

Post a Comment