Saturday, December 12, 2009

-Tröttis!-

Som jag flänger runt för tillfället!
Det är så mycket som behöver förberedas inför resan till Sverige på fredag.

Jag har äntligen fått lite av mina pengar!Fick 3000 kr.på kontot igår,VÄLBEHÖVLIGT om man säger så.
Så idag åkte vi till Mothercare och köpte tights,haklapp och köks-barnstol till Lughán!Lyckat!!
Så skönt att äntligen få till de saker vi så mycket har behövt och saknat.Sedan släppte Tom av mig i stan för lite egen-tid.Första gången sedan förlossningen jag var själv och strosade runt i stan på ovana shopping-ben.Så himla skönt!

Jag köpte monitor(så att vi kan höra Lughán om han vaknar när han sover i ett annat rum),en liten julklapp till honom samt en 'baby-rocker'.Äntligen hittade jag en för större bebisar.De allra flesta 'baby-rockers' är bara upp till 9 kg,men denna var upp till 18 kg vilket är superbra då Lughán väger mycket mer än genomsnittet.

Jag fixade även kopior av det foto som ska vara i årets julkort till släktingarna,det blev jättefint!

Sen hade jag inga pengar kvar och jättemycket att bära,så jag bestämde mig för att ta bussen hem igen.Men då visade det sig att det var busstrejk idag,lagom kul.Bussarna skjutsade in till stan,men sen gick de inga bussar tillbaka igen.Vilka sadister.Där stod jag med inga pengar till taxi och ingen mobil att ringa hem.Mamma mia!!!!

Efter att stått paralyserad i tjugo minuter med munnen på vid gavel och stirrat med desperat blick lyckades jag skramla ihop ett par mynt fram ur fickan och hittade en telefonautomat.Tacka vet jag Englands gammeldagsa system.Inför telefonautomater i Stockholm igen säger jag bara!Finfina grejjor.

Så stackars Tom fick ta bilen och Lughán in till stan igen och hjälpa fästmö/mamma i nöd!


Tack mina prinsar,

Nu är jag trött!

No comments:

Post a Comment