Sunday, December 13, 2009

-Morgonstund har guld i mun!-


Morgonstund har guld i mun och ur mina högtalare strömmar klassisk musik.Natten har varit väldigt lång och Lughán har varit vaken många långa stunder.Han har haft ont i magen.Jag försöker förtvivlat komma på vad som kan vara orsaken till hans magont.Har jag ätit något konstigt?Tror inte det.

Tom är dunderförkyld och spenderade natten i ett annat rum så att han skulle få lite extra sömn!

Tredje advent och Lucia,det känns verkligen inte som det här i England.Man firar inte Lucia i England,jag har försökt förklara vad traditionen innebär,de tycker det verkar mycket märkligt.
Kanske är det lite märkligt,men jag tycker att det är en av de finaste traditionerna vi har.
På påsken vill påskkärringarna ha godis när de knackar dörr,på Halloween vill man krossa glas om man inte har något godis att ge.Lucia däremot är bara fint.Underbara ljus som får den allra mörkaste december-morgon att ljusna av givmildhet.
Fina Lucia.


No comments:

Post a Comment