Monday, December 21, 2009

LITE OM OM HOTELL .m å n d a g.



Hallå hallå det är snö överallt och det bara glittrar!
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men;-'Hej,jag älskar Sverige!'-
Efter att ha tillbringat 8 månader i engelska slummen på tjocken,med spädbarn,
Herregud vad jag prisar detta land!
Eller i alla fall så prisar jag mammas hem bakade lussebullar och att bli tonåring på nytt
Jag åkte till England och kom tillbaka med ett barn.Det är konstiga saker det.
Det började dramatiskt. Eftersom att snöstorm och stängning av vägarna i England nalkades på fredagsmorgonen då vi egentligen skulle ha åkt,fick vi ta vårt pick och pack och resa redan på torsdagskvällen.
Vi hamnade på ett hotell bredvid flygplatsen och det var så fint!lyxigt till tusen
Jag kände mig som Scarlett Johansson i 'Lost in Translation'
Det var sådana fönster.
Stora stora fönster,
kände mig som jag befann mig i Tokyo.
Det är en alldeles särskild charm det där med att gå omkring halvnaken framför stora rena hotell fönster högt högt upp i luften medan snöflingorna virvlar utanför.
Och vattnet som kommer ur kranen i handfatet,så lent
Och duschen som smeker så behagligt,inte alls ilsket eller kallt som strålarna vårt skeva dusch munstycke här hemma gör.
Hotell är underbara.Anonyma.Rena.
En perfekt plats för ett självmord tänkte jag när jag stod i den dyra duschen.
Imorgon ska jag på begravning.

No comments:

Post a Comment