Thursday, December 10, 2009

-Busy Bee och tråkigt penga-tjat!!-

Hihi ser ni att han ler?

Liten trött ploppis!


Alltså fy vad jag är trött.Vaknar på morgonen och det ekar bara ett enda stort "neeeeej" inom mig.Inte en till jäkla dag av orkeslöshet.Det går inte så bra nu om man säger så.Något är fel med mig men jag vet inte vad.Är så himla matt,och har så himla ont i k-snitts-ärret.Orkar inte bära,städa,bada,byta blöja.


Tom jobbar mycket nu.Försöker få till de sista slantarna så att vi kan betala alla räkningar så att vi har råd att åka till Sverige i jul.
Det ser lite omöjligt ut,jag blir så arg på det engelska systemet.Har FORTFARANDE inte fått min mamma-peng,vilket är helt galet.
Anledningen till att man får mamma-peng är ju för att man ska kunna överleva medans man är hemma med sitt barn.Hur har de tänkt att jag ska klara mig?
Lughán har inga varma kläder,det är vinter och vi behöver mat på bordet.
Hatar att känna mig beroende av pengar.
Ska bli skönt att komma hem till familjen.Då tänker jag äta som aldrig förr,man lär sig att uppskatta att ha mat att äta så himla mycket när det inte längre är en självklarhet.

En sak man slipper när man inte har några pengar är julklapps-stressen.
Inga pengar,inga julklappr.Det är så himla tråkigt.
Älskar att handla julklappar.Det är så himla mysigt.

Trots att Lughán är så liten att han antagligen inte uppskattar presenter som ett större barn gör,känns det trots allt jättejobbigt att inte ha råd med julkapp till sitt barn.Skulle vara så fint att ge något,trots att det är något litet.

När jag får pengarna får jag helt enkelt ta och köpa julklapparna i efterskott.

Idag måste jag hålla mig hemma tills klockan 11 för igår ringde ett par postgubbar som sa att de skulle leverera ett paket.Både jag och Tom är lite förbryllade över detta mystiska paket.Jag har ingen aning om vad det kan vara.kanske någon som har skickat fel.

Sedan klockan kvart över 1 ska jag ta med Lughán till doktorn så att han kan få sin vaccination.Inte mot svininfluensan utan vaccination mot de vanligaste barnsjukdomar.Är lite nervös,tycker inte om att se honom ha ont!

Sedan vid tre-tiden kommer min Healthvisitor och ska prata om "weaning".Det är en person som ser till att mamma och bebis mår bra efter förlossningen.Vanligtvis kommer hon bara en gång,men eftersom att jag hade en "ovanligt traumatisk upplevelse vid så ung ålder" så har hon kommit ganska ofta med jämna mellanrum och har kommit att bli en väldigt viktig person i bearbetningsprocessen."Weaning" är det ord man använder i England för att vänja barn vid riktigt mat,inte bara bröstmjölk.
Eftersom att Lughán är en så stor bebis och är väldigt redo för att börja äta grönsaker och så så har vi börjat lite smått som jag har nämnt tidigare.
Hon ska gå igenom ytterligare information med mig.

Skönt att ha lite fullt schema för en gång skull.Känner mig i behov av lite annan stimulans än vad väggarna ger.Dagarna flyter så lätt ihop!

Återkommer senare!

Kärlek




No comments:

Post a Comment