Tuesday, December 29, 2009

2009 LISTA .t i s d a g.

2009-Liten löjlig lista.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Flyttat till England och fått barn.


2. Höll du några av dina nyårslöften?: Tror faktiskt inte att jag gav något nyårslöfte förra nyårsaftonen.Hade den mest tragiska aftonen ever,ensam på tolvslaget och matförgiftad av billig kebab.Att sluta äta kött efter den händelsen blev ett automatiskt nyårslöfte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?:Ja,fem stycken!
4. Dog någon som stod dig nära?:En vän till mig.


5. Vilka länder besökte du?: Bara växlat mellan England och Sverige.


6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?: Mer tid till mig själv kanske.Själsuppfyllande ting.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 17 Juli kl.09:52 då min son föddes
8. Vad var din största framgång 2009?: Att få min vackra son.Samt att avsluta studierna och ta studenten äntligen!


9. Största misstaget?: Att inte lyssna på min kropp tillräckligt,alla gånger jag lyssnat för mycket på folk inom hälsovården.Att inte ha orkat säga nej.Att inte ha tagit hand om mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?:Mycket sjuk i olika infektioner efter att Lughán föddes.


11. Bästa köpet? .Trosor i storlek 54 som jag hade efter akut-snittet.


12. Vad spenderade du mest pengar på?: Babysaker och mat.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?:Lughán,att kunna gå igen,att ta studenten.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? .Hide and Seek//Imogen Heap

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Fler extremer.Stor glädje,stor sorg

16. Vad önskar du att du gjort mer?: Haft roligt,gått ut,druckit vin,fött naturligt.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?:Gråtit,haft ont


18. Hur tillbringar du julen?:Hemma i Sverige med familjen,första gången för Lughán i Sverige.Underbart!


19. Blev du kär i år?: Nej,fast jag är nykär varje dag.


20. Favoritprogram på TV?: Come dine with me,Big Brother UK,Wife Swap.


21. Bästa boken du läste i år?:Samtal med Gud (De böckerna är alltid bäst)


22. Största musikaliska upptäckten?: Radions klassiska kanal.Mäktigt.


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Komma hem från sjukhuset.Svensk gräddtårta.


25. Något du önskade dig men inte fick?: Naturlig förlossning.Hälsa


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?: Tillbringade största delen på sjukhus men fick på kvällen äntligen komma hem.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Mer stabilitet i ekonomin,mer hälsa,mindre tabletter,mer självförtroende.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?: Nybliven-mamma-sunk.


29. Vad fick dig att må bra?: Tom,Lughán,bebis-skratt,choklad.


30. Vilken kändis var du mest sugen på?:Terry Christian


31.Vem saknar du?: Familjen hemma i Svedala.


32. De bästa nya människorna du träffade? Har inte träffat några nya människor riktigt.Någon ur personalen på sjukhuset?


No comments:

Post a Comment