Thursday, March 3, 2011

Washing up.

Grått ute,sol inne.Huvudvärk och kaffesmak i munnen.Varm,snurvlig Uma nyckelpiga på mitt bröst.Tror jag ser vingarna,om jag kisar riktigt noga.Fjärilsbarn.
L,min L,sover.Argaste killen på jorden,slog kakburkens hårda metall med handflatan så att hela huset skakade.Favoriten att stå på stolen och diska har antagit new extreme.Besatt är han,där han står.Vill diska allt,precis allt,inklusive tändaren,rökelserna,de mest känsliga glasen,metallburkarna,komposten,blomkrukorna,vassa kivarna.Allt som står nära intill.Måste strippa av halva köket från farligheter.Då skriker han och kastar sig i en timme nästan.Måste gömma köksstolarna.Uma ville inte sova igårkväll,och jag var extra trött.Sjukhuset igår och så,det gör mig trött.

Men idag kommer syster yster Astrid,eller "Assi" enligt L.Och pappa.Min pappa kommer,Herreminget.Kul!

Puss!

No comments:

Post a Comment