Friday, March 25, 2011

Kära Dagbok..

Eller Sagobok.Det höll jag på att nästan skriva.Fint på något sätt,tanken på att livet är en saga.Lite som "Prinsessan på ärten" fast "prinsessan som klagar om kejsarsnitten"istället.Hehe.För det är väl typ det enda jag skriver om eller?Min lilla blogg.Min lilla grotta,min håla där själen finner ro.Tapetserar hela väggarna med ordsplatter,kletigt klister och tårar.Men också skratt.Skrattar och gråter sönder mig själv tills jag blir helt utmattad.

Anledningen till frånvaron är att min kära vän E har kommit på besök.Första gången en vän vågar pallra sig över till England för att besöka insidan av mitt liv.England.Här lever jag själv,gör allt själv.Pratar mycket engelska,leker mycket med mina barn,dricker många Starbucks,spenderar mycket tid på sjukhus och framför datorn om natten.Egentligen en ganska ensam brud.This is my life,och jag är väldigt glad över att ha E här.Pratar barndomsminnen och dricker te.Tänker att vad konstigt det är att de flesta i min ålder reser,jobbar,pluggar och alls inte byter blöjor,lagar mat,leker park,föder barn o.s.v.Inte besväras av ömma bröstvårtor eller vaginala monsterblödningar.

Mycket tid spenderas till att tygla L.Alltså han är helt gaaaaaaaaalen.Galen,galen,galen.Absolutely mental.Gnäller,skriker,beter sig.Tänderna som spricker igenom som arga små taggar.Han sover tungt och svettigt,vaknar i tårar och vill mest promenera i rabatterna när vi går ut.Göra tvärtom mot allt jag säger.Vill ha det och det och det.Bara för att.Vill ligga på marken och skrika.Slå i skåp och dörrar.Jag har slutat äta socker sedan två veckor tillbaka.Idag kan jag gladeligen byta ut min son moot en chokladkaka eller två.Hehe.

Men våren!VÅREN!Det är magiskt.Luft under fötterna där man flyger fram i parken med skrikande barn och doftar på blommorna.Det doftar både himmel och pannkaka och magen blir mjuk och varm och kärleksfull.

Fast Japan gör ont.Muammar Gaddafi gör ont.

No comments:

Post a Comment