Monday, March 21, 2011

Kväll

Kvällen kom.Min vackra familj sover.T L och U.Uma tätt intill mig,Tom på hennes högra sida.Lughie ligger inne på sitt rum i en knöcklig liten prasselklump,under täcket.Lurviga lockar åt alla håll och blossande mjuka kinder.Snarkar och snusar.Känner mig trygg.Tryggt omringad av tre hjärtan som slår med tillhörande andetag.Varav två jag har skapat tillsammans med Tom.Mirakel.Tacksamhet.Idag har varit en bra dag.Fick dock vinka av syster S,jag är dålig på avsked.Jag svettades som en tok på vägen hem.Tjugo grader varmt i solen.Ja,det är sant.Sommarfeeling i Mars,tamejtusan.L har lärt sig att säga "gubbe".Förekommer i böckerna.Han säger det hela tiden,förtjust.Liksom busigt med ett finurligt leende."Gubbi,gubbi".Vi har haft så roligt idag,han och jag.Uma är okej,pyttelite bättre.Inte lika orolig längre,trots att hon fortfarande låter som en puttrande moppe i lungorna.Imorgon är en ny dag.Busy,busy mama.
Published with Blogger-droid v1.6.5

No comments:

Post a Comment